خبرگزاری کار ایران

صبح امروز برای دومین بار:

اعتراض رانندگان شرکت واحد در برابر ساختمان شواری شهر و شهرداری

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۸۷

«صبح امروز جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران در اعتراض به دریافت نکردن تسهیلاتی که قرار بود در سالهای گذشته بابت خرید مسکن به آنان پرداخت شود در مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند.»

صبح امروز جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران در اعتراض به دریافت نکردن تسهیلاتی که قرار بود در سالهای گذشته بابت خرید مسکن به آنان پرداخت شود در مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیشتر درتاریخ سوم آذرماه سال جاریگروه دیگری از کارگران شرکت واحد با اجتماع در مقابل ساختمان شهرداری خواستار رسیدگی به این مشکل صنفی شده بودند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز به ایلنا گفت: در سالهای پایانی دهه ۸۰ با موافقت شهرداری مبلغ ۷۵ میلیارد تومان از محل فروش زمینهای مازاد شرکت واحد برای تهیه مسکن مناسب به کارگران شرکت واحد اختصاص یافت و از ابتدا قرار شد این مبلغ به صورت بلاعوض به کارگران برای تهیه مسکن داده شود.

وی با بیان اینکه در زمان مدیریت پیشین شرکت واحد این مبلغ به دلیل وجود برخی تبعیض‌ها درست در میان کارگران توزیع نشد گفت: نصف بیشتر کارگران نتوانستند از این کمک‌ها استفاده کنند و امروز کارگران نمی‌دانند این مبلغ کجا هزینه شده است.

این کارگر شرکت واحد ادامه داد: افرادی که مبلغ کمک را تحت عنوان تعاونی‌های مسکن شرکت واحد دریافت کردند در تحویل مسکن با تاخیر سه ساله روبرو شدند.

وی افزود: آنزمان مبلغ تعیین شده تنها به گروه محدودی پرداخت شد، افرادی که همراه مدیرعامل وقت از خارج از به شرکت واحد آمده بودند و سابقه کمی داشتند بیشترین استفاده را از این تسهیلات بردند، همچنین آنزمان این کمک به برخی افراد داده شده که از شرکت واحد بازنشسته یا بازخرید شده بودند و دیگر شاغل نبودند.

این کارگر شرکت واحد بابیان اینکه در عمل کارگران اصلی شرکت واحد از دریافت چنین کمکی محروم ماندند، تاکید کرد: اگر در ابتدا مبلغ ۷۵ میلیارد تومان را تقسیم بر تعداد کارگران می‌کردند به همه کارگران ۱۰ تا ۱۲ میلیون کمک هزینه خرید مسکن تعلق می‌گرفت.

وی با اشاره به پروژهای مسکن سپیدار دو و سه که برای کارگران شرکت واحد در نظر گرفته شده است، گفت: در این پروژه تاخیر دو ساله وجود داشته و کارگران بیش از ۷۰درصد از مبلغی را که باید پرداخت می‌کردند هزینه کردند اما پروژه تنها ۴۰ درصد پیشرفت داشته و در حال حاضر نیز کار متوقف شده است.

این کارگر با اشاره به انتخابات تعاونی مسکن کارگران گفت: اعضای هیات مدیره این تعاونی باید توسط کارگران انتخاب شوند اما متاسفانه مدیران شرکت واحد با خودمانی سازی، خود هیات مدیره تعاونی مسکن را به عهده گرفتند.

به گفته منابع ایلنا همزمان با تجمع امروز، «حقانی» از اعضای فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر خواستار آن شد که مسئولان شهرداری و شرکت واحد در رابطه با مشکل پیش آمده پاسخگو باشند.

براساس اطلاعات بدست آمده پس از آنکه در صحن شورای قرار شد تا از مسئولان مربوطه در رابطه با مشکل مسکن کارگران شرکت واحد توضیح خواسته شود؛ کارگرانی که در بیرون ساختمان شورای شهر تجمع کرده‌بودند اجتماع صنفی خود را به مقابل ساختمان شهرداری تهران منتقل کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز