خبرگزاری کار ایران

امروز با شکایت یکی از نگهبانان اتفاق افتاد:

احضار مجدد ۸ کارگر معترض معدن طلای آق دره به دادگاه

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۴۰

«با گذشت پنج روز از آغاز اعتراض حدود ۳۵۰ نفر از کارگران فصلی بیکار شده‌ی معدن آق دره، علاوه بر یازده کارگر احضار شده در روز سه شنبه، هشت کارگر دیگر نیز صبح امروز توسط دادگاه عمومی شهرستان تکاب احضار شده‌اند.»

هشت نفر از کارگران معترض معدن طلای آق دره صبح امروز(۱۱دی) به دادگاه عمومی شهرستان تکاب احضار شدند. روز سه شنبه نیز(۹ دی)یازده نفر از کارگراناین واحد معدنی با شکایت کارفرما به این نهاد قضایی احضارشده بودند که با قید وثیقه آزاد شدند. گفته می‌شود شاکی هشت کارگری که امروز به دادگاه احضار شده‌اند یکی از نگهبانان این معدن است که مدعی است درتجمع صنفی روز شنبه(۶ دی)، توسط این هشت کارگر مضروب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با گذشت پنج روز از آغاز اعتراض حدود ۳۵۰ نفر از کارگران فصلی بیکار شده‌ی معدن آق دره، علاوه بر یازده کارگر احضار شده در روز سه شنبه، هشت کارگر دیگر نیز صبح امروز توسط دادگاه عمومی شهرستان تکاب احضار شده‌اند.

بنا بر گزارش منابع کارگری ایلنا، اکثر احضارشدگان امرو کارگرانی بوده‌اند که روز سه‌شنبه نیز با شکایت کارفرما به دادگاه عمومی تکاب رفته بودند و اکنون با قید وثیقه آزادند.

یکی از شاهدان حادثه درباره اتفاقی که منجر به شکایت نگهبان معدن آق دره از هشت کارگر شده است، به ایلنا گفت: در روز تجمع، وقتی ماموران نیروی انتظامی وارد کارخانه شدند یکی از کارگران را از میان جمع جدا کردند و او را برای مراقبت به این نگهبان تحویل دادند اما دقایقی بعد درگیری مختصری میان این نگهبان و کارگرانی که قصد آزاد کردن همکار خود را داشتند اتفاق افتاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز