خبرگزاری کار ایران

کتاب‌هایی در زمینه پزشکی و سلامت کودکان منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۵۵۱

کتاب‌های کوچک درباره سلامتی و کتاب‌هایی در زمینه کودک و سلامتی؛ آثاری تازه منتشرشده ازسوی نشر تیمورزاده هستند.

نشر تیمورزاده کتاب‌های کوچکی درباره سلامتی منتشر کرده درباره اینکه هر بیمار باید از بیماری خود اطلاعات کافی داشته باشد. این ناشر همچنین چند کتاب کودک با موضوع سلامتی منتشر کرده است.

کتابچه‌های منتشر شده در زمینه پزشکی:

راهنمای نسخه نویسی صحیح:

این کتاب تألیف و ترجمه افسانه اسدی، با شمارگان ۲هزار نسخه ۲۹۵۰تومان در ۷۰ صفحه منتشر شد.

راهنمای نسخه‌نویسی دارای ۴ فصل است به نام‌های: «مراحل درمان منطقی»، «انتخاب داروهای شخصی»، «درمان بیماران شما»، «چگونه اطلاعات دارویی خود را به روز نگه دارید؟»، «نحوه مصرف برخی از اشکال دارویی» و «منابع اینترنتی اطلاعات دارویی».

اصول عمده این کتاب در مورد مراحل نسخه‌نویسی است و به شما ابزاری برای تفکر بیشتر و نه کورکورانه(از تفکر و عمل دیگران) می‌دهد. این کتاب شما را قادر می‌سازد تا علت تدوین راهنماهای درمان استاندارد و چگونگی بهترین استفاده از چنین راهنماهایی را دریابید. تفاوت بیماران در سن، جنس، وزن و خصوصیات اجتماعیشان در انتخاب درمان آن‌ها تأثیر می‌گذارد. بهینه‌سازی آموزش‌های پایه برای شاغلین حرفه پزشکی برای رسیدن به هدف مصرف منطقی دارو‌ها یک استراتژی بسیار مهم است.

عادات بد نسخه‌نویسی معمولاً به درمان غیرمؤثر، غیرایمن، طولانی شدن بیماری، صدمه به بیمار و نهایتاً افزایش هزینه‌های درمان منجر می‌شود. در این کتاب سعی شده از تکرار موضوعات و مثال‌های اضافی خودداری شود و با این وجود تمامی موارد مهم و قابل توجه در آن ذکر گردد.

راهنمای نسخه پیچی صحیح:

این کتاب تألیف و ترجمه افسانه اسدی، با شمارگان ۲هزار نسخه ۲۹۵۰تومان در ۷۰ صفحه منتشر شد.

کتاب دارای ۸ فصل به نام‌های: «نسخه پیچی»، «شخص نسخه پیچ»، «مراحل نسخه پیچی»، «راهکارهای مؤثر برای نسخه پیچی صحیح»، «پرسنل داروخانه»، «تداخلات دارویی»، «داروهای اهدایی»، «معدوم کردن دارو‌ها و تأثیر آن بر محیط زیست» و «منابع اطلاعات دارویی» است.

بسیاری از عوامل مرتبط به هم مصرف دارو را تحت تأثیر قرار می‌دهند. نظام سلامت، پزشکان، داروسازان، بیماران و عموم مردم همگی به نحوی در مراحل درمان دخالت دارند و می‌توانند منجر به مصرف غیر منطقی دارو شوند.

علی‌رغم اینکه نسخه پیچی یک نقش بحرانی و مهم در مراحل درمان ایفا می‌کند، اما متأسفانه در کشور ما، نقش داروسازان در چرخه درمانی ضعیف است و عرضه دارو در داروخانه‌ها علمی نیست و به علت وجود مشکلات اقتصادی، داروخانه‌ها فقط به دادن دارو به بیمار اکتفا می‌کنند. روش‌های نسخه‌پیچی نامناسب نیز می‌تواند منتهی به فساد فرآورده دارویی، آلودگی آن و یا بروز خطاهای دارویی شود.

بنابراین یک آموزش صحیح، به منظور حفظ سلامتی بیماران و کاهش مرگ و میر ناشی از خطاهای نسخه‌پیچی و عوارض جانبی دارو‌ها در اثر مصرف غیرمنطقی آن برای افزایش شانس بهبود بیمار ضروری است.

سیگار و قلب:

این کتاب نوشته سینا مرادمند با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه در ۲۵ صفحه با قیمت ۱۹۵۰ تومان منتشر شد.

«سیگار و قلب» از مجموعه کتاب‌های «آنچه لازم است هر بیمار از بیماری خود بداند» است که در آن سعی شده تا مشکلات بیماران در برخورد با بیماری‌ها و عوارض آن‌ها و همچنین تظاهرات بالینی با روشی ساده بیان شود.

سیگار یکی از عوامل سرطان ریه و حنجره است و انواع بیماری‌های قلبی و عروقی به خصوص سکته قلبی است. برای کنترل این بیماری‌ها ترک سیگار ضروری است و باید با روش‌های اصولی و علمی پیش برود و در نظر داشت که ترک سیگار کار آسانی نیست.

مطالب این کتاب برای افرادی قابل استفاده است که یا سیگاری‌اند و یا در گذشته سکته قلبی کرده‌اند. این کتاب به خطرهای سیگار کشیدن مداوم اشاره می‌کند، توصیه‌هایی در خصوص چگونگی ترک سیگار ارائه می‌کندو به بررسی برخی از وسایل کمکی ترک سیگار می‌پردازد.

آنچه لازم است هر بیمار از بیماری خود بداند

این کتاب نوشته آرش بدایت و پریسا اسلام‌پور با شمارگان ۲هزار نسخه با بهای ۳۴۵۰تومان در ۴۷ صفحه منتشر شد.

همه ما از سرطان می‌ترسیم و از برخورد با آن هراس داریم. یکی از علل مهم جلوگیری از سرطان ترک سیگار است. در بخش‌های این کتاب در خصوص اینکه با شندین بروز سرطان در یک دوست یا عضوی از خانواده چطور برخورد کنیم صحبت شده است.

ما وظیفه داریم از بیمار سرطانی حمیات جدی و همه جانبه داشته باشیم تا یا علاج قطعی پیدا کند یا حداقل ناراحتی و عوارض باقی مانده عمر دنیایی خود را بگذراند.

تغذیه مناسب برای قلب شما:

این کتاب که از مجموعه «آنچه لازم است هر بیمار از بیماری خود بداند» نوشته سینا مرادمند با شمارگان ۳هزار نسخه و با قیمت ۱۹۵۰ تومان منتشر شد.

در مجموعه کتاب‌های «آنچه لازم است هر بیمار از بیماری خود بداند» سعی شده مشکلات بیماران در برخورد با بیماری‌ها و عوارض آن‌ها و تظاهرات بالینی به روش ساده بیان شود.

کتاب شامل اطلاعاتی در خصوص تغذیه سالم برای افرادی است که بیماری عروق کرونر دارند و این مطلب را توضیح می‌دهد که چگونه چیزی که می‌خورید و یا می‌نونوشید روی قلبتان تأثیر می‌گذارد.

این کتاب اطلاعاتی درباره چگونگی تغذیه سالم به شما می‌دهد ولی در هر صورت جایگزین تجویز پزشک، متخصص تغذیه و یا متخصص قلب نیست.

کتاب‌های منتشر شده در زمینه کودکان از مجموعه «سلامت»

واکسیناسیون:

این کتاب نوشته «الوین سیلور استاین، ویرجینیا سیلور استاین، لورا سیلور استاین نان» با ترجمه محمد مهدی سالم در ۴۴ صفحه با شمارگان ۳ هزار نسخه و با قیمت ۷۵۰۰ تومان منتشر شد.

این کتاب درباره مسائل و موضوعاتی چون: «آیا شما محافظت شده‌اید؟»، «موجودات کوچکی که شما را بیمار می‌کنند»، «عوامل دفاعی بدن شما»، «واکسن‌ها چطور در بدن عمل می‌کنند؟»، «به چه واکسن‌هایی نیاز دارید؟»، «آیا واکسن‌ها بی‌خطر هستند؟» و «اگر واکسن نزنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟» صحبت می‌کند.

در انتهای کتاب درباره نویسندگان کتاب نیز توضیحاتی داده شده.

دل درد:

کتاب هم درباره چگونگی‌ کارکرد دستگاه گوارش صحبت می‌کند. این کتاب دارای فصل‌هایی است به نام: «دستگاه گوارش چگونه کار می‌کند؟»، «آیا چیزی خورده‌ای؟»، «مراجعه به پزشک»، «درمان دل درد» و «مراقبت از خود» و بخش‌های آخر نیز به لغت‌نامه و نمایه و نوشته‌ای درباره نویسندگان کتاب می‌پردازد.

آیا این راش است؟

کتاب درباره اینکه راش‌ها چه هستند و چطور موجب بیماری بر پوست ما می‌شوند صحبت می‌کند.

این کتاب دارای ۶ فصل است به نام‌های: «نشانه‌های درد»، «پوست ما»، «راش‌ها چه هستند؟»، «تماس نزدیک»، «راش‌های ناشی از حساسیت» و «بیماری‌های خارش‌دار»

این کتاب هم مانند باقی کتاب‌های این مجموعه درباره نویسندگان توضیح داده و دارای لغت‌نامه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز