خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری ویژه آمل خواستار شد؛

استفاده مطلوب از فضای مدارس بلا‌استفاده

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۴۳

امروز تجهیز فضای آموزشی مورد نظر والدین دانش‌آموزان می‌باشد که در این رابطه تحقق مشارکت و بهره گیری از امکانات و ظرفیت شهرستان را این شورا در برنامه کاری خود دارد.

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آمل به ریاست معاون فرمانداری ویژه شهرستان درسالن اجتماعات این فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سید جعفر رسولی در سخنرانی کوتاهی بیان داشت: یکی از وظایف این شورا توجه به امر توسعه و تجهیز اماکن آموزشی و پرورشی می‌باشد که در این خصوص آموزش و پرورش شهرستان به عنوان یک نظام اجتماعی نیازمند مشارکت و همکاری همه اجزای نظام است و بدون مشارکت مردم و دست‌اندر‌کاران امر آموزش و پرورش فرایند تعلیم و تربیت به خوبی عملی نمی‌گردد.

معاون فرمانداری ویژه شهرستان افزود: امروز تجهیز فضای آموزشی مورد نظر والدین دانش‌آموزان می‌باشد که در این رابطه تحقق مشارکت و بهره گیری از امکانات و ظرفیت شهرستان را این شورا در برنامه کاری خود دارد.

وی، همچنین در اشاره به استفاده مطلوب از فضای مدارس بلا‌استفاده تصریح داشت: استفاده مطلوب از فضای مدارس بلااستفاده در روستاها باید به نحو احسن در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

رسولی، ادامه داد: این مدیریت می‌تواند با انعقاد قراردادهایی با شوراها و دهیاری، برابر نیازمندیهای آن روستا از این اماکن استفاده نمود.

در ادامه این جلسه رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان آمل با اشاره به توافق نهایی این سازمان با شهرداری آمل برای واگذاری مدرسه ابتدایی طالقانی، اظهارداشت: با رایزنی‌های صورت گرفته شهرداری آمل زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع به آموزش‌وپرورش ارایه داده تا در آن مکان مدرسه هشت کلاسه ساخته شود.

وی ادامه داد: بزودی عملیات ساخت این مدرسه واقع در باغ منوچهری آغاز می‌شود.

محمدنسب از اجرای نخستین هنرستان جوار برای نخستین بار در مازندران در شهرستان آمل خبر داد و گفت: این هنرستان با کمک بخش خصوصی در کنار دانشکده فذا ساخته می‌شود که در واقع به عنوان هنرستان غیردولتی به فعالیت می‌پردازد

وی با بیان اینکه این هنرستان برگرفته از طرح کشور آلمان است، افزود: هنرجویان پس از فارغ‌التحصیلی و پایان خدمت سربازی در این هنرستان مشغول کار می‌شوند.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان آمل، با تاکید براینکه با تاسیس این هنرستان این هنرجویان بعد از خدمت سربازی دیگر دغدغه بی‌کاری در جامعه را نخواهند داشت، افزود: این هنرجویان در رشته‌های صنعتی و فنی و حرفه‌ای هستند که پس از دیپلم در این مکان مشغول کار می‌شوند.

محمدنسب با اعلام اینکه مجوز رسمی راه‌اندازی مرکز مشاوره خانواده از سوی آموزش‌وپرورش این شهرستان گرفته شده است، افزود: این مرکز با حضور متخصصان روان‌شناس و پزشکان فرهنگی به خانواده‌های فرهنگی و دیگر مردم این شهرستان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

مدیر آموزش‌وپرورش آمل گفت: این مرکز با حضور شبکه بهداشت، کمیته امداد، بهزیستی و دادگستری به صورت تیمی به فعالیت می‌پردازد.

وی از تفاهم‌نامه این سازمان با انستیتو پاستور شمال کشور برای بهره‌گیری از آزمایشگاه‌های فناوری‌های نوین برخی از مدارس شهرستان بیان کرد و گفت: هم‌اکنون در این نهاد دبیرخانه ثابت زیست فناوری‌های نوین تشکیل شده تا از مزایای این آزمایشگاه استفاده‌های بهینه‌ای در کار تحقیقاتی دانش‌آموزش صورت گیرد.

محمدنسب با بیان اینکه دومین تفاهم‌نامه آموزش‌ و پرورش آمل با دانشگاه آزاد واحد آیت‌الله آملی بوده است، ادامه داد: این تفاهم‌نامه به منظور شناسایی گیاهان دارویی و نحوه استفاده از این گیاهان به دانش‌آموزان امضا شده است.

وی با ابراز نارضایتی از اعتبارات کم نسبت به هزینه‌های جاری آموزش‌وپرورش یادآور شد: متاسفانه آنچه که برای هزینه‌های جاری برای این شهرستان اختصاص می‌دهند اصلا مناسب نیست و شهرستان آمل با آرامش کامل بدون از هرگونه سایست‌زدگی و سیاست‌مداری با عزم مدیریت جهادی به ارائه خدمات دانش‌آموزان می‌پردازد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز