خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس:

تهران آمادگی کاهش تلفات زلزله را ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۸۹۰

ای کاش همانقدر که مانور ایمنی و زلزله و رزمایش ایمنی زلزله برگزار می‌شود، آمادگی لازم برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار در دستگاه‌های ما وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا به دلیل زلزله خیز بودن تهران روزی این حادثه طبیعی در تهران به وقوع خواهد پیوست، امیدواریم که شدت و بزرگی زلزله به حدی نباشد که فاجعه ای در تهران رخ دهد.

احمد جباری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: از آنجایی که بخش‌های مهمی از تهران روی گسل قرار دارد، خدا کند در تهران زلزله‌ای با قدرت ریشتر بالا رخ ندهد؛ چون به دلیل عدم رعایت استانداردها فاجعه بزرگی در تهران رخ می دهد.

وی با بیان اینکه به هر حال زلزله قابل پیش بینی نیست و باید از امروز تهران را برای این حادثه طبیعی آماده کنیم، افزود: متاسفانه در زمینه ایمنی و استانداردسازی تاکنون کار اساسی صورت نگرفته است. ای کاش همانقدر که مانور ایمنی و زلزله و رزمایش ایمنی زلزله برگزار می‌شود، آمادگی لازم برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار در دستگاه‌های ما وجود داشته باشد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی یکی از موضوعات مهم در بحثزلزله را پیشگیری عنوان کرد و گفت: اگر در بحثساخت و سازها سری به مناطق مختلف تهران زده شود شاهد عدم رعایت استاندارهای لازم عمرانی هستیم.

احمد جباری افزود: بارها برای برای آگاهی از اوضاع و نحوه ساخت و ساز در تهران و انبوه سازی‌هایی که در حال انجام است به بسیاری از مناطق سرکشی کرده‌ام اما شاهد ساخت و ساز غیراستاندارد، چیدمان بدون رعایت مسائل فنی شمع‌های ساختمان بوده‌ام و حتی نظارت کافی روی سازه ساختمان ها وجود نداشته است. با وجود چنین وضعیتی، مسلماً تهران آمادگی لازم برای پیشگیری در هنگام حادثه و کاهش تلفات را ندارد.

وی تاکید کرد: پیشگیری یک نوع ایمن سازی است. به خصوص در بحثزلزله به دلیل نامعلوم بودن زمان وقوع پیشگیری کمک بسیار زیادی به کاهش مشکلات هنگام وقوع حادثه می کند. نظارت دقیق بر ساخت و سازها و رعایت مبنای اصول فنی و ایمنی یکی از راه هایی است که به ایمنی شهر و مردم در صورت بروز زلزله کمک می کند بنابراین چنین کاری نظارت بیشتر می طلبد.

وی افزود: در صورتی که نظارت از سوی دستگاه‌های متولی امر بیشتر شود می توانیم از بروز خسارات جبران ناپذیر در صورت وقوع زلزله جلوگیری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز