خبرگزاری کار ایران

ستاره‌هایی مثل‌ شمسایی نابود‌ شدند؛

نظری: دیگر آقای فوتسال آسیا نیستیم / خسوس تحت هر شرایطی می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۲۸۱

رحمتی گفت شدی مثل من / با این برنامه ریزی جزو ۴ تیم برتر آسیا هم نمی شویم / به خاطر بازی مقابل تیم کشورم گریه کردم / مسئولان فوتسال همه را دشمن خود می دانند…

بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۱۰ گفت: دیگر آقای فوتسال آسیا نیستیم. اگر رویه فعلی ادامه پیدا کند، تا ۴ سال دیگر جزو ۵ تیم برتر آسیا هم نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیم فصل اول لیگ برتر فوتسال در حالی با قهرمانی تیم تاسیسات دریایی به پایان رسید که بدون شک، یکی از عوامل این قهرمانی، درخشش " مصطفی نظری " درون دروازه این تیم بود. در تعطیلات میان فصل لیگ فوتسال که البته خیلی هم طول نکشید، از دروازه بان سابق تیم ملی دعوت کردیم تا با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنا، در مورد قهرمانی تاسیسات در نیم فصل نخست لیگ، بی مهری هایی که در این یکی دو سال در حقش روا داشته اند و وضعیت کنونی فوتسال ایران با وی همکلام شویم که مشروح این گفت و گو با بهترین دروازه بان فوتسال جهان در سال ۲۰۱۰ که دکتر " احسان بغدادی " نیز وی را همراهی می کرد را در زیر می خوانید. گفتنی است چند روز بعد از انجام این مصاحبه، اسامی تیم ملی اعلام شد که باز هم خبری از نظری نبود!

سال پرماجرایی در روسیه داشتم
من سال پرماجرایی در روسیه داشتم. در مدت حضورم در روسیه، هم آسیب دیده بودم و هم با بی مهری هایی مواجه شدم. بنابراین دوست داشتم به ایران برگردم، اما هنوز یک سال از قراردادم باقی مانده بود. در این بین، باشگاه تاسیسات دریایی به وحید شمسایی پیشنهاد داد و او هم از من دعوت کرد تا در خدمت این تیم باشم که من هم قبول کردم. بعد هم مسئولان باشگاه تاسیسات، پول رضایت نامه ام را دادند و من با توجه به این که سهمیه آزاد بازیکن خارجی بودم، توانستم با این تیم قرارداد ببندم.

تاسیسات سال بعد قطعا قهرمان می شود
تاسیسات دریایی فصل قبل، دهم لیگ شد. اما قرار است امسال جزء ۴ تیم برتر قرار بگیرد. اما مطمئن باشید سال آینده، تیم برای قهرمانی بسته خواهد شد. هر چند که امسال هم در نیم فصل قهرمان شدیم.

باید قدر مدیرانی مثل مسئولان تاسیسات را بدانیم
تاسیسات دریایی یک شرکت وابسته به شرکت نفت است که کارهای مربوط به حمل و نقل نفت را انجام می دهد. باید قدر مدیران این مجموعه را بدانیم. چرا که با این شرایط اقتصادی، در ورزش سرمایه گذاری کرده اند.

تاسیسات شرایط خوبی دارد
وضعیت خوبی بر تیم حاکم است. آقایان: " حلاجی " و " منوچهری " که وزیر نفت است، بهترین امکانات را برای تیم فراهم کرده اند.

برخی به مشکلات من و شمسایی دامن می زدند
رابطه من و شمسایی، زمانی چندان خوب نبود. البته در این میان مسائلی بود که متاسفانه برخی بیش از حد آن را بزرگ می کردند و به آن دامن می زدند.

هیچ کس از باشگاه طلب ندارد
تا پایان نیم فصل، تمامی قراردادهای بازیکنان و پاداش ها پرداخت شده و هیچ کس، طلبی از باشگاه ندارد. همچنین پاداش قهرمانی نیم فصل را هم بلافاصله به بچه ها دادند.

۷ تیم مدعی قهرمانی هستند
امسال لیگ فوتسال خیلی سخت و فشرده شده، به طوری که ۷ تیم مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند. تاسیسات با ۲۶ امتیاز قهرمان نیم فصل شد و ماهان قم با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر، پشت سر ما قرار گرفت. جالب است اختلاف امتیاز تیم ما با تیم هفتم، فقط ۱۲ امتیاز است.

نیم فصل خوبی را پشت سر گذاشتم
نیم فصل خوبی هم برای تیم تاسیسات و هم برای خود من بود. تیم ما کمترین گل خورده را داشت و من در۱۲ بازی که درون دروازه ایستادم، در ۵ مسابقه گل نخوردم.

فقط یک بازی نبودم که آن را هم باختیم
تنها در هفته دوم و دیدار با دبیری تبریز بود که بازی نکردم. قبل از مسابقه مصدوم شدم و نتوانستم بازی کنم. ما آن مسابقه را ۵ - ۲ باختیم.

در بازی با دبیری کلا تیم خوب نبود
در دیدار با دبیری، شرایط تیم اصلا خوب نبود. دروازه بان دوم تاسیسات یعنی مهدی مصطفایی خوب کار کرد، اما کل تیم خوب ظاهر نشد. شاید اگر من هم درون دروازه قرار داشتم، بازی را واگذار می کردیم.

نمی توانم در مورد تیم ملی صحبت کنم
نمی توانم در مورد تیم ملی صحبت کنم، اما مثل همیشه در خدمت تیم ملی کشورم هستم. به عنوان یک دروازه بان همه افتخارات ایران، آسیا و جهان را به دست آورده ام.

برنامه ریزی چند سال اخیر به ضرر فوتسال تمام شده
شرایطی که امروز فوتسال ایران با آن روبروست، درست نیست. برنامه ریزی چند سال اخیر، به ضرر فوتسال ما تمام شده.

مسئولان فوتسال همه را دشمن خود می دانند
همه عوامل موفقیت یک مجموعه به مدیریت آن بستگی دارد. به نظر من، بزرگترین دلیل نداشتن یک مدیریت قوی در فوتسال این است که مسئولان به انتقادات سازنده گوش نمی دهند و همه را دشمن خود می دانند.

بزرگان فوتسال دلسوز هستند، نه دشمن
بزرگان فوتسال دلسوز این رشته هستند، اما مسئولان تصور می کنند آنها به ضررشان حرف می زنند. مگر خود من بهترین دروازه بان جهان نشدم؟ مگر حسین شمس بهترین مربی دنیا نشد؟ مگر وحید شمسایی رکورددار بیشترین گل زده در جهان فوتسال نیست؟ از ما دلسوزتر هم وجود دارد؟

افتخاری اطلاعاتش را در مورد فوتسال زیاد کند
صادق درودگر واقعا برای فوتسال زحمت کشید. ترابیان هم با ارتباطات خوبی که داشت، از کارنامه مثبتی برخوردار بود. افتخاری هم آدم بسیار خوبی است، اما باید اطلاعاتش در فوتسال را زیاد کند.

اینکه دعوتم نمی‌کنند، حتما خیری در آن هست
من در حال حاضر در بهترین دوران آمادگی به سر می برم. در ۱۲ بازی تنها ۱۵ گل خوردم که ۴ تای آن نیز پنالتی بوده. اولین دروازه بان لژیونر فوتسال هم هستم. اما دعوتم نمی کنند. با این حال معتقدم حتما در این کار خیری بوده.

ستاره‌سوزی می‌کنیم
ما داریم ستاره سوزی می کنیم. چرا محمد طاهری را با ۲۹ سال سن کنار گذاشتند و یا محمد کشاورز که بهترین عقب گیر ایران است، خیلی زود از دنیای ملی خداحافظی کرد و مربی شد؟

فالکائو با ۴۲ سال به تیم ملی برزیل دعوت می‌شود، اما…
فالکائو ۴۲ سال سن دارد، اما باز هم به تیم ملی برزیل دعوت می شود. مطمئن باشید برزیلی ها آن قدر روی او سرمایه گذاری می کنند، تا رکورد شمسایی را بزند. فالکائو با رکورد شمسایی تنها ۳۰ گل فاصله دارد که این اختلاف در فوتسال، تعداد زیادی نیست.

آیا شمسایی نمی‌توانست در جام‌جهانی بازی کند؟
شمسایی در تیم تاسیسات هم مربی است و هم بازیکن. با این حال، در نیم فصل اول، ۹ گل زد. آیا او با این همه افتخارات در فوتسال ایران و جهان، نمی توانست در جام جهانی ۲۰۱۲ برای تیم ایران بازی کند؟

ستاره‌ها را له می کنیم، بعد می‌خواهیم مثل او بسازیم
فوتسال ما پر از استعداد است، ستاره داریم و ستاره های بزرگ هم داریم. اما آنها را له می کنیم. بعد می خواهیم یکی دیگر را مثل او بسازیم تا حداقل نصف ستاره هایمان شوند. آیا این ستاره سوزی نیست؟

مربی‌ام در روسیه گفت که من به خسوس نگفتم نظری مصدوم است
در روسیه با خسوس صحبت کردم که به من گفت: تو مصدوم هستی، اما به او گفتم: چنین چیزی نیست. او این را هم گفت که با مربی ات صحبت کردم که گفته مصطفی نظری مصدوم است. در حالی که دو روز بعد از این ماجرا، " کنستانتین " مربی ام گفت که من چنین چیزی را نگفته ام.

به خاطر بازی مقابل تیم کشورم گریه کردم
من در یزد مقابل تیم ملی کشورم بازی کردم که موفق شدیم تیم ایران را ببریم. بعد از این اتفاق، گریه کردم. اما نمی شد کاری کرد. چون من به خاطر قراردادی که با تیم " نیکل " داشتم، باید مقابل تیم کشورم بازی می کردم. در حالی که می‌توانستم درون دروازه ایران قرار بگیرم.

جوانان را می‌خواهند جایگزین ستاره‌ها کنند
در تیم ملی نفراتی را آورده ایم که جوان هستند، اما می خواهیم آنها را جایگزین ستاره ها کنیم. پشتوانه سازی خوب است، اما باید در تیم جوانان و امید انجام شود. اما آیا ما تیم جوانان و امید داریم؟

تیم امید فقط باید به بازی های آسیایی برود
به نظر من، تیم امید را فقط باید به بازی های آسیایی اعزام کنیم. مثل کاری که در سال ۲۰۱۱ انجام شد و اتفاقا آن تیم مقام قهرمانی را هم کسب کرد.

در مورد خسوس نظری ندارم
به عنوان یک بازیکن نمی توانم در مورد سطح کاری خسوس نظر بدهم. ملاک قضاوت هر کس کارنامه اش است.

نمی‌دانم چرا دوباره به کلمبیا باختیم
در جام جهانی مقابل کلمبیا باختیم که در آن دیدار من هم حضور داشتم. اما واقعا حق ما باخت نبود. اما امسال هم دوباره مقابل این تیم شکست خوردیم که البته دلیلش را نمی دانم. با این حال، معتقدم فوتسال کلمبیا در حد فوتسال ایران نیست.

تیم‌ها دیگر از ایران ترسی ندارند
الان ترس از تیم ایران ریخته. توجیه می کنیم که مقام پنجم را به چهارم تبدیل کرده ایم. ما جزء ۴ تیم برتر آسیا هستیم و تیم خوبی هم داریم، اما اگر اشکالی هست، جای دیگر است.

ایران دیگر آقای‌فوتسال آسیا نیست
ایران دیگر آقای فوتسال آسیا نیست. اگر این رویه ادامه پیدا کند، تا ۴ سال آینده جزء ۵ تیم برتر آسیا نیز نخواهیم بود.

این برای فوتسال ما فاجعه است
این برای فوتسال کشورمان فاجعه است که قهرمان لیگ ایران باید در مرحله مقدماتی جام باشگاه های آسیا حضور پیدا کند و بعد وارد مرحله اصلی بازی ها شود.

جزو ۴ تیم برتر آسیا هم قرار نمی‌گیریم چه برسد به دنیا
تیم ملی تا جام جهانی ۲۰۱۶ برنامه خاصی ندارد و این یک ضعف بزرگ است. با این برنامه ای که کمیته فوتسال تدوین کرده، جزء ۴ تیم برتر دنیا که هیچ، در بین ۴ تیم برتر آسیا هم قرار نمی گیریم.

می‌توانستند مودبانه‌تر بگویند شمسایی نمی‌تواند مربی تیم ملی شود
متاسفانه برخی اظهار نظرها در مورد بزرگانی مثل: وحید شمسایی، کمال بی ادبی است. اگر نمی خواهیم شمسایی مربی تیم ملی شود، می توانیم مودبانه تر نظر خود را اعلام کنیم.

خسوس تحت هر شرایطی می‌ماند
کمیته فوتسال عزم خود را جرم کرده تا هر طور شده خسوس بماند. این گزینه هایی هم که گاهی مطرح می شود، تنها در حد حرف هستند.

رحمتی گفت تو هم شده‌ای مثل من
در بین دروازه بان های فوتبال، با سید مهدی رحمتی خیلی رفیق هستم. من از ابتدای فوتبالم با او ارتباط خوبی دارم. او به من گفت که تو هم شده ای مثل من.

فاصله رحمتی با دیگر دروازه‌بان‌ها، به اندازه فاصله تهران تا برزیل است!
ضمن احترام به تمامی دروازه بان های ایران، فاصله دروازه بانی مهدی رحمتی با سایر گلرهای ایران، به اندازه فاصله تهران تا برزیل است!

دروازه‌بان ۳۸ ساله روسیه با حمایت‌های کشورش بهترین دروازه‌بان جهان شد
تیم ملی روسیه یک دروازه بان ۳۸ ساله دارد، اما مسئولان فوتسال کشورش آن قدر از او حمایت کردند که موفق شد عنوان بهترین دروازه بان فوتسال جهان را از آن خود کند.

قرارداد بازیکنان فوتسال مدام در حال پسرفت است
قرارداد فوتسالیست ها مدام در حال پسرفت است. بچه هایی هم که با تیم ها قرارداد می بندند، به سختی این کار را انجام می دهند.

رمالی روح پاک فوتسال را لکه‌دار کرد
برای اولین بار، داستان رمالی در فوتسال را از طریق مطبوعات متوجه شدم. واقعا خیلی ناراحت شدم. چون با این کار، روح پاک فوتسال لکه دار می شود. ضمن این که به نظرم، با اعتقادات مردم هم بازی می شود. امیدوارم این قضیه ثابت نشود. اما اگر شد، باید با آن برخورد لازم صورت بگیرد.

از برزیل و آذربایجان هم پیشنهاد داشتم
زمانی که در روسیه بودم، یک پیشنهاد از برزیل و یکی هم از آذربایجان داشتم. اتفاقا تیم آذربایجانی نایب قهرمان اروپا شده بود. اما در حال حاضر به پیشنهادهای خارجی فکر نمی کنم.

از امکانات فوتسال روسیه جا خوردم
من اولین بازیکنی بودم که با یکی از تیم های لیگ روسیه قرارداد بستم. آنها با یک ماشین عالی به دنبال من آمدند و مرا به فدراسیون فوتبال کشورشان بردند. وقتی از امکانات و تشکیلات آنها را دیدم، واقعا جا خوردم. با این که آنها هم مثل ایران کمیته فوتسال دارند، اما شرایطشان با ما کلی فرق می کند.

فوتسال‌ایران در یک اتاق و با ۴ نفر اداره می‌شود
کمیته فوتسال ما دو تا اتاق دارد که ۴ نفر نیز در آن کار می کنند. اما کمیته فوتسال روسیه، یک طبقه کامل در فدراسیون فوتبال این کشور در اختیار دارد که تمامی امکانات نیز برای آنها مهیاست.

برای هر بازی ۶ - ۷ میلیون به صدا و سیما می‌دهیم
صدا و سیما برای پخش هر یک از بازی های تیم تاسیسات، ۶ - ۷ میلیون تومان می گیرد. آن وقت انتظار داریم اسپانسرها وارد فوتسال شوند و قرارداد بازیکنان فوتسال زیاد شود.

ایلنا فوتسال را خوب پوشش می‌دهد
پیش از این نیز یک بار به خبرگزاری ایلنا آمده بودم. ایلنا رسالت خود را به خصوص در مورد فوتسال، به خوبی انجام می دهد. اما متاسفانه سایر رسانه ها آن چنان که باید این کار را انجام نمی دهند.

گفت‌وگو از: جواد منتخبی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز