خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر درمجلس شورای اسلامی:

منابع آبی زیاد بخش قمصر نیازبه مدیریت دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۱۰۴

هرچند در مهارمنابع آبی فراوانی که دربخش قمصر وجود دارد با کمک وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو اقداماتی انجام شده شده، ولی این اقدامات کامل نبوده و نیاز به مدیریت بیشتری دراین زمینه است.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر درمجلس شورای اسلامی گفت: هرچند در مهار منابع آبی فراوانی که در بخش قمصر وجود دارد با کمک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو اقداماتی انجام شده، ولی این اقدامات کامل نبوده و نیاز به مدیریت بیشتری دراین زمینه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «محمد فیروزی»، نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی، عصر روز گذشته در مراسم بهره برداری از استخر ذخیره آب شرکت تعاونی پایتخت گل و گلاب، بخش قمصر را به لحاظ داشتن پتانسیل‌های فراوان کشاورزی، منابع آبی، گردشگری، ولایت‌مداری، میهمان‌وازی و نعمات فراوان خداوندی درسطح استان اصفهان نمونه دانست و گفت: هرچند در مهار منابع آبی فراوانی که در این بخش وجود دارد، با کمک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو اقداماتی انجام شده، ولی این اقدامات کامل نبوده و نیاز به مدیریت بیشتری دراین زمینه است.

موقعیت ممتازکاشان درسطح بین المللی به خاطر گل محمدی قمصراست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، موقعیت ممتاز شهرستان کاشان درسطح بین المللی را به خاطر گل محمدی بخش قمصر دانست و گفت: با توجه به اینکه اولین برداشت گل محمدی در این بخش، در شهر قمصر و آخرین مرحله برداشت نیز در چوگان، کامو و جوشقان قالی است، علیرغم کمبودهایی که وجود دارد، امیدواریم مسئولین کمک‌های بیشتری به دست اندرکاران این بخش بدهند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه دولت تدبیر و امید، علی‌رغم کمبود و تحریم ها در بودجه سال جاری نگاه ویژه ای به بخش کشاورزی داشته است، یادآوری کرد: بهره برداری از استخر ۳۵۰ هزارمتر مکعبی و طرح کشت گل محمدی شرکت تعاونی پایتخت گل و گلاب در ۵۳ هکتار در مجموع با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان واقعا یک طرح بسیار مهمی در این منطقه است.

فیروزی تاکید کرد: چون بازپرداخت اعتبار هزینه شده در این طرح برای ۸۰۰ نفر سهام‌دار شرکت تعاونی پایخت گل و گلاب مشکلاتی را بوجود خواهد آورد از مسئولین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو درخواست می نماییم که درکمک بلاعوض به این بخش مساعدت کنند.

وی اجرایی شدن نمونه طرح استخر ذخیره آب شرکت تعاونی پایتخت گل و گلاب درشهر جوشقان و کامو با توجه به پتانسیل فراوان منابع آبی در این شهر را خواستار شد و یاد آوری کرد: از مسئولین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو می خواهیم با اعزام یک تیم کارشناسی به منطقه این طرح را در جوشقان و کامو عملیاتی کنند.

روز گذشته با حضور معاونین آب و خاک و امور مجلس، وزیر جهاد کشاورزی، معاون استاندار و فرماندار کاشان، مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان، بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی قمصر، استخر ذخیره آب ۳۵۰ هزار مترمکعبی شرکت تعاونی پایتخت گل و گلاب، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قمصر به بهره برداری رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز