خبرگزاری کار ایران

در حاشیه از سرگیری روابط واشنگتن - هاوانا؛

کوبا از آمریکا خواست به نظام این کشور احترام بگذارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۰۵۷

رئیس‌جمهوری کوبا از مقام‌های آمریکا خواست تا در جریان از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور، به سیستم کمونیستی کوبا احترام بگذارند و هشدار داد که در صورت عدم اجرای این امر، این امکان وجود دارد که روابط سیاسی به حالت گذشته بازگردد.

رئیس‌جمهوری کوبا در حاشیه برقراری روابط مجدد سیاسی واشنگتن - هاوانا، از آمریکا خواست تا به سیستم دولتی این کشور احترام بگذارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رائول کاسترو» رئیس‌جمهوری کوبا از مقام‌های آمریکا خواست تا در جریان از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور، به سیستم کمونیستی کوبا احترام بگذارند و هشدار داد که در صورت عدم اجرای این امر، این امکان وجود دارد که روابط سیاسی به حالت گذشته بازگردد.

کاسترو گفت که برای مذاکره درباره مسائل گوناگون آماده است، اما تصریح کرد که کوبا از قوانین سوسیالیستی خود دست نمی‌کشد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا برخی تحریم‌ها را علیه کوبا لغو کرد و دو کشور پس از حدود ۱۸ ماه مذاکره محرمانه، تعدادی از زندانی‌های خود را مبادله کردند.

کوبا تا حدودی به خصومت با واشنگتن پایان داده است، به‌ویژه پس از آن‌که آمریکا سه مامور اطلاعاتی کوبایی را که مدت زمان زیادی در این کشور زندانی بودند، آزاد کرد.

آمریکا و کوبا چهارشنبه گذشته از آغاز روند عادی‌سازی روابط میان دو کشور خبر دادند و چندین زندانی سیاسی را نیز آزاد کردند.

آمریکا از بیش از نیم قرن پیش و از زمان به قدرت رسیدن «فیدل کاسترو» و انقلاب کمونیستی در کوبا روابط خود با این کشور را قطع کرد و از سال ۱۹۶۰ علیه کوبا، تحریم اقتصادی به اجرا گذاشت.

فیدل کاسترو در سال ۲۰۰۶ قدرت را به رائول، برادرش تحویل داد و از آن زمان حضور چندانی در محافل عمومی نداشته است.

کوبا از سال ۱۹۹۱ میلادی و در پی سقوط اتحاد جماهیر شوروی سابق از لحاظ اقتصادی با دشواری‌های زیادی رو‌به‌رو بوده است.

رائول کاسترو سال گذشته خواهان آن شده بود که کشورش «روابط متمدنانه» با آمریکا داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز