خبرگزاری کار ایران

افخم: / تکرار /

تحول در روابط کوبا و آمریکا در جهت کاهش تنش قلمداد می‌شود

کد خبر : ۲۳۵۰۲۷

تحول اخیر در روابط دو کشور گامی رو به جلو در جهت کاهش تنش در آن منطقه قلمداد می‌شود که تداوم واقع‌بینانه و تکمیل این رویکرد می‌تواند آثار و نتایج مفیدی در مجموعه مناسبات کشورهای آمریکای لاتین و روند تحولات بین‌المللی داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: مقاومت ۵۰ ساله کوبا نشان داد تحمیل سیاست‌های انزوا و تحریم از سوی قدرت‌های سلطه‌جو در برابر اراده و پایداری ملت‌ها و دولت‌های مستقل بی‌نتیجه و ناکارآمد است.

به گزارش ایلنا، مرضیه افحم در خصوص تحول اخیر در روابط کوبا و آمریکا گفت: مقاومت و ایستادگی ملت و دولتمردان کوبا بر سر اصول و آرمان‌های انقلاب خود در پنجاه سال گذشته نشان داد تحمیل سیاست‌های انزوا و تحریم از سوی قدرت‌های سلطه‌جو در برابر اراده و پایداری ملت‌ها و دولت‌های مستقل بی‌نتیجه و ناکارآمد است.

وی با اشاره به اذعان دولت آمریکا به ناکارآمدی سیاست‌های چند دهه گذشته آن کشور در قبال دولت انقلابی و مستقل کوبا افزود: تحول اخیر در روابط دو کشور گامی رو به جلو در جهت کاهش تنش در آن منطقه قلمداد می‌شود که تداوم واقع‌بینانه و تکمیل این رویکرد می‌تواند آثار و نتایج مفیدی در مجموعه مناسبات کشورهای آمریکای لاتین و روند تحولات بین‌المللی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز