خبرگزاری کار ایران

با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولین ادارات؛

یادواره شهدای دانشجوی شهرستان آران و بیدگل در مرکز علمی کاربردی برگزار شد

کد خبر : ۲۳۵۰۰۸

یادواره شهدای دانشجوی شهرستان آران و بیدگل همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه مسئولین ادارات و ارگانهای شهرستان به‌همراه مسئولین ادارات و خانواده‌های معظم شهدا در سالن اجتماعات مرکز آموزش عالی علمی کاربردی آران و بیدگل برگزار شد.

یادواره شهدای دانشجوی شهرستان آران و بیدگل، همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه مسئولین ادارات و ارگان‌های شهرستان بهمراه مسئولین ادارات و خانواده‌های معظم شهدا در سالن اجتماعات مرکز آموزش عالی علمی کاربردی آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، در این مراسم مهندس عظیمی، سرپرست مرکز، ضمن خیرمقدم، اهمیت ترویج ارزش‌های والای دفاع مقدس را به عنوان یک رسالت همگانی یادآور شدند و ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم اشاعه فرهنگ شهادت طلبی خطاب به والدین شهدا گفتند: شما والدین معزّز شهدا، مربیان و معلمان واقعی شهادت در جامعه هستید.

وی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداء کمتر از شهادت نیست، گفت: حق تعالی را شاکریم که توفیق داد تا با برگزاری یادواره شهدای دانشجو شهرستان در این مرکز، ادای دینی هرچند ناچیز نسبت به این عزیزان کرده باشیم.

سخنرانی سرهنگ سلطانی فرد، فرمانده بسیج دانشجویی شهرستان آران و بیدگل، بخش بعدی این مراسم بود. وی نیز ضمن خیرمقدم به حاضرین، به بیان اهداف برگزاری این مراسم پرداختند.

در ادامه این مراسم پس از پخش کلیپ‌هایی از شهدا و دفاع مقدس، حجت الاسلام دیانی، استاد حوزه و دانشگاه و روایتگر سیره شهدا، به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام دیانی گفت: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس توانستند با تفکر جهادگونه خود، جنگ را مدیریت کنند و با سلاح ایمان در راه حفظ آرمان های امام و انقلاب به خوبی در مقابل دشمن سراپا مسلح ایستادگی کنند.

ایشان ضمن اشاره به اینکه منشأ و ماًخذ فرهنگ شهادت طلبی را باید در باور دینی و منابع اعتقادی اسلامی مان جستجو کرد، به بیان گوشه هایی از مصادیق ایثار و شهادت و خاطرات مربوط به شهیدان گرانقدری همچون شهید همت، شهید خرازی و تعدادی از شهدای شهرستان پرداختند.

نوحه خوانی و ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین بخش بعدی این مراسم بود که فضایی آکنده از معنویت را فراهم ساخت.

در پایان این مراسم از خانواده های ۲۹ شهید دانشجوی شهرستان با اهدای لوح تقدیر به همراه هدایایی تجلیل بعمل آمد.

در این مراسم کتاب " طلایه داران عشق " که ویژه یادواره شهدای دانشجوی شهرستان آران و بیدگل مشتمل بر مشخصات، محل شهادت، رشته دانشگاهی، زندگینامه، خاطرات و فرازهایی از وصیتنامه شهدای دانشجو توسط ستاد یادواره، گردآوری و چاپ شد و به کلیه حاضرین در مراسم و خانوده های معظم شهدای دانشجو اهداء شد.

شهرستان آران و بیدگل حدود ۷۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است که ۲۹ تن از آنان شهدای دانشجو هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز