خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

میوه مورد نیاز شب عید از تولید داخل تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۹۵۷

به دلیل سرمازدگی اواخر سال گذشته باغ های مرکبات شهرستان های غرب مازندران و شرق گیلان، احتمال کاهش اندک تولید مرکبات در این استان ها وجود دارد.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از ذخیره سازی مرکبات از جمله پرتقال برای شب عید و ایام نوروز خبر داد و گفت: هیچ کمبودی برای پرتقال مورد نیاز شب عید نداریم.


به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین صفایی درباره پیشنهاد اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی مبنی بر واردات ۲۰۰ هزار تنی پرتقال برای تنظیم بازار در ایام نوروز، افزود: به هیچ عنوان با واردات میوه از جمله مرکبات موافق نیستیم، چرا که تولید داخل کفاف میوه مورد نیاز شب عید و ایام نوروز را می دهد.


وی اضافه کرد: سال گذشته نیز از سوی این اتحادیه پیشنهادی را برای واردات ۲۰۰ هزار تن پرتقال برای ایام نوروز دریافت کردیم، این در حالیست که سال گذشته نیز با کمبود میوه مواجه نشدیم. به گفته وی، هم اکنون تنها مجوز واردات موز برقرار است.


وی یادآور شد: به دلیل سرمازدگی اواخر سال گذشته باغ های مرکبات شهرستان های غرب مازندران و شرق گیلان، احتمال کاهش اندک تولید مرکبات در این استان ها وجود دارد.


وی اظهار داشت: اما تولید مرکبات از جمله پرتقال دیگر مناطق کشور مناسب بوده و کسری موجود از این طریق جبران شده و کمبودی در زمینه تامین میوه مورد نیاز کشور نداریم.


صفایی گفت: هم اکنون در حال ذخیره سازی مرکبات از جمله پرتقال برای شب عید و ایام نوروز هستیم و پیش بینی می شود به دلیل تولید خوب مناطق جنوبی کشور میزان ذخیره سازی نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد نیز افزایش یابد.


وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم با ذخیره سازی مناسب میوه بتوانیم با تنظیم بازار از افزایش نرخ آن در شب عید و ایام نوروز جلوگیری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز