خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی فارس:

محورهای مواصلاتی استان فارس کارگاه راهسازی و راهداری است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۹۰۸

اول دی ماه ۱۳۷۵ که بارش برف و باران به شدت اتفاق می افتاد به عنوان روز راهدار معرفی شده است، وظیفه سنگینی که امروز راهداران به عنوان نماد تلاش عاشقانه شناخته می شوند و بدون هیچ چشمداشتی در سرمای زمستان هدفی جز بازگشایی معابر برای مردم عزیز ایران اسلامی ندارند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، فعالیت‌های وزارت متبوعش در استان فارس را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، هوشنگ عشایری که صبح امروز در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به صدور فرمان امام راحل در ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۲، اظهار داشت: کسانی که تاریخ را مطالعه کرده‌اند و این ایام را به خاطر دارند، می‌دانند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۶۲ و بعد از آغاز جنگی که به ایران تحمیل شد، زمانی که جوانمردان و غیور مردان ایران از مرزهای میهن اسلامی خودشان دفاع می‌کردند، شرایط ناگواری را دشمنان ایران مبنی بر تحریم ایجاد کرده بودند و کالاهایی که برای ارتزاق مردم در بنادر وجود داشت به چرخه مصرف و بهره برداری وارد نشد و وقتی این موضوع به محضر رهبر کبیر انقلاب اسلامی رسید ایشان در تاریخ ۲۶ آذر ماه سال ۶۲ فرمانی را صادر فرمودند مبنی بر اینکه این کالا‌ها از بنادر تخلیه و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پس از این فرمان افرادی خودجوش، بدون اینکه دستور اداری، تشکیلاتی و صنفی دریافت کنند و هم چنین تمامی رانندگانی که دارای وسایل نقلیه سنگین بودند فرمان امام را لبیک گفتند که این روز بنام روز حمل و نقل نامگذاری شد، حماسه‌ای که توسط قشری از جامعه زحمت کش اتفاق افتاد و این بخاطر اعتقادی بود که به امیرشان داشتند.

عشایری افزود: اول دی ماه ۱۳۷۵ که بارش برف و باران به شدت اتفاق می‌افتاد به عنوان روز راهدار معرفی شده است، وظیفه سنگینی که امروز راهداران به عنوان نماد تلاش عاشقانه شناخته می‌شوند و بدون هیچ چشمداشتی در سرمای زمستان هدفی جز بازگشایی معابر برای مردم عزیز ایران اسلامی ندارند.

وی گفت: از تاریخ ۲۶ آذرماه تا اول دی ماه هر سال بنام هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است که جا دارد از تلاش‌ها و همت همکاران که در تمام فصول سال انجام می‌دهند تا خدمت رسانی مطلوب برای مردم داشته باشند تقدیر و تشکر کنم و اگر قرار است امروز که بر همه مردم و مسئولین تکلیف شده است که در حوزهای اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی داشته باشند همه همکاران راه و شهرسازی لبیک گویان به این موضوع، فعالیت و رفتار اداری و تشکیلاتی خود را برای خدمت رسانی به مردم پذیرفته‌اند و با جان و دل انجام خواهند داد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز توفیق این حاصل شده است که علیرغم محدودیت منابع بسیار شدید مالی که ناشی از رفتارهای ناجوانمردانه دشمنان ایران اسلامی است اکثر محورهای مواصلاتی استان فارس کارگاه راهسازی و راهداری است و این نتیجه همت عزیزانی است که یاری رسان ما بوده‌اند.

هوشنگ عشایری همچنین به بیان فعالیت‌های عمرانی حوزه راه و شهرسازی پرداخت و افزود: با وجود کمبود منابع مالی سالانه بیش از ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و بیش از ۷۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در راههای مواصلاتی استان فارس به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: احداثبزرگراه، آزاد راه شیراز – اصفهان، برنامه ریزی برای احداثسه آزاد راه دیگر، احداثچهار خط راه آهن بزرگ ملی که حدود یک پنجم راههای آهن در حال ساخت، در استان فارس است و همچنین توسعه فرودگاه شیراز از جمله فعالیت‌هایی است که مجموعه راه و شهرسازی در استان فارس انجام می‌دهند.

عشایری به ضرورت توجه به قوانین راهنمایی ورانندگی اشاره کرد و بیان داشت: با همه فعالیتهایی که نوید بر اقدامات مثبت دولت در زمان پهناور فارس است متاسفانه در کنار این رفتار‌ها و عملکرد خوب، بیشترین رقم تصادفات رانندگی جاده‌های کشور در استان فارس رخ می‌دهد.

عشایری یادآور شد: با توجه به کاهش تلفات رانندگی در چند سال اخیر و علی رغم تلاش همه کسانی که در مدیریت، برنامه ریزی و اجرای ترافیک برون شهری را بر عهده دارند از جمله مجموعه راه و شهرسازی بنام راهداران، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و مدیریت بحران استانداری، هنوز رقم تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان فارس بالاست که از مردم تقاضا دارم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را برعهده بگیرند و متعهد به انجام فریضه قانونی باشند که نتیجه این امر کاهش چشمگیر تلافات رانندگی در جاده‌ها خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز