خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی:

۷هزار و ۳۰۰ مستمری بگیر اصلی و تبعی من غیر حق در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۳۴

این اقدام به صورت ماهانه ۳۷۳ میلیون تومان و سالانه بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان بدون احتساب هزینه‌های درمان موجب صرفه جویی در مصارف سازمان شده است.

مشاور مدیر عامل و مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی از شناسائی بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی من غیر حق در راستای صیانت از حقوق بیمه شدگان و بازنشستگان خبر داد.

رحیم اردلان در گفتگو با خبرنگار ایلنا با تأکید بر ضرورت مدیریت منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی گفت: علاوه بر تأمین منابع، مدیریت بر مصارف با توجه به شرایط حاکم بر سازمان و ساختار جمعیتی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و این درحالی است که بسیاری از افراد تبعی مستمری بگیران و بازنشستگان بر خلاف مقررات، تحت پوشش صندوق‌های بیمه‌ای و حمایتی دیگر بوده و به طور همزمان از مزایا هر دو صندوق برخوردار هستند که اداره کل استان با ایجاد تعامل با صندوقهای بیمه‌ای، ‌نسبت به شناسایی بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد اقدام و آنان را از ردیف دریافت کنندگان خدمات خارج کرده است.

وی، ‌تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی استان را ۲۳۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: طی هشت ماهه اول سال جاری بالغ بر ۷۳۰ میلیارد تومان از بابت تعهدات بلند مدت در قالب حقوق و مستمری پرداخت شده است که این رقم ۸۲ درصد مصارف اداره کل استان را شامل می‌شود.

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، ‌ تعامل با اداره کل ثبت و احوال، ‌ سازمان آرامستان‌های تبریز، ‌بانک‌های عامل، ‌شرکتهای بیمه و سایر مبادی پرداخت مستمری را از دیگر اقدامات اداره کل استان دانست و گفت: در مجموع منجر به شناسایی و قطع بیش از ۳۷۵ پرونده مستمری و خروج بالغ بر ۷ هزار و ۳۰۰ نفر از افراد تبعی که به دلیل فوت، ‌اشتغال به کار و… فاقد شرایط دریافت مستمری و یا حق عائله‌مندی و اولاد بوده‌اند، ‌شده است.

وی تصریح کرد: این اقدام به صورت ماهانه ۳۷۳ میلیون تومان و سالانه بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان بدون احتساب هزینه‌های درمان موجب صرفه جویی در مصارف سازمان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز