خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس:

کتاب‌های فلسفی متناسب با قشر دانشجو تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۷۶۵

هرگاه حکومت ها در دوره های تاریخ به علوم عقلی توجه داشتند، این علوم رشد کردند اما در زمان هایی که حکومت ها با علوم عقلی مخالفت کردند، چراغ آن کم سو شد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کتاب های فلسفی باید به نحوی تدوین شود که تمامی دانشجویان و روشنفکران کشور بتوانند از آن استفاده کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی روز جمعه در جمع اعضای هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی قم گفت: حرکت این مجمع در گسترش و توسعه علوم عقلی موثر و لازم است.

وی ادامه داد: اگر از علوم عقلی مراقبت نشود، این علوم نزول می کند و بنابراین باید توجه به علوم عقلانی همیشه وجود داشته باشد و این چراغ همواره فروزان بماند.

لاریجانی افزود: هرگاه حکومت ها در دوره های تاریخ به علوم عقلی توجه داشتند، این علوم رشد کردند اما در زمان هایی که حکومت ها با علوم عقلی مخالفت کردند، چراغ آن کم سو شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توجه رهبر معظم انقلاب به فعالیت های مجمع عالی حکمت اسلامی نشانگر اهمیت علوم عقلی است.

لاریجانی همچنین گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی باید به موضوع ارتباط با مجلات خارجی توجه کند و با تولید فکر و عرضه به موقع آن زمینه شناسایی علوم عقلی اسلامی را به دنیا فراهم کند.

رییس قوه مقننه گفت: اندیشمندان خارجی در حوزه فلسفه با مسایل حکمت اسلامی کمتر آشنا هستند و از این رو در مجلات فلسفی خارجی به ندرت تفکر اسلامی مطرح شده است.

لاریجانی افزود: مقالاتی که در مجمع عالی حکمت اسلامی تدوین می شود، باید در چارچوب استانداردهای بین المللی تنظیم شود تا بتوان از این طریق فلاسفه اسلامی و ایرانی را به دنیا شناساند.

وی اظهار داشت: باید پذیرفت که در کلاس های دانشگاهی فلسفه کتاب های این رشته متناسب با دانشگاه ها تدوین نشده که این مشکل در زمینه تاریخ فلسفه اسلامی نیز وجود دارد که باید حل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تدوین کتاب های مناسب فلسفی گفت: باید در شاخه های متعدد فلسفه کار شود و اهل فن کتاب هایی را که خالی از اشتباه باشد، تدوین کند.

لاریجانی گفت: وجود کتابخانه تخصصی برای انجام کارهای فلسفی یک نیاز است که باید به این مساله نیز توجه شود.

در ابتدای این نشست، آیت الله فیاضی رییس مجمع عالی حکمت اسلامی قم گزارشی از روند فعالیت های این مرکز به رییس مجلس ارایه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز