خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه رییس‌جمهور:

کسانی که مذاهب را در مقابل هم قرار دهند، کار شیطانی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۷۴۱

براساس تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب افراطیونی که دعوت به گروههای تکفیری می کنند و گروههایی از شیعیان که به اهل سنت بی احترامی می کنند هر دو گروه ضد امنیت هستند و در حقیقت کسانی هستند که امنیت ملی ما را تهدید می کنند.

دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: عده‌ای ماموریت دارند تا تفاوت‌ها را تبدیل به تضاد و تضادهای ایجاد شده را تبدیل به دشمنی کنند تا بهانه‌ای برای تخریب مذاهب و در نهایت اسلام ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین یونسی در جلسه مشترک با نخبگان اهل سنت و اهل تشیع استان گیلان که پنجشنبه ۲۷ آذرماه در سالن دانشگاه پیام نور واحد شهرستان تالش برگزار شد، با برشمردن تفاوت ها میان امت اسلام، از آن بعنوان فرصت یاد و اظهار کرد: اگر از این فرصت استفاده نشود، نشانه سوء مدیریت ماست.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تاکید کرد: کسانی که تفاوت ها را بر نمی تابند، بر خلاف اراده خداوند متعال عمل می کنند و عامل تفرقه هستند و همین گروه، مصرانه تلاش می کنند تا اقوام، مذاهب و ادیان را در مقابل یکدیگر قرار دهند که عملی شیطانی است.

وی با اشاره به اینکه افراد جامعه نباید به یکدیگر بدبین باشند، گفت: بدگمانی به یکدیگر از اعمال شیطانی است و این امر در اسلام عزیز مذموم بوده و محلی از اعراب ندارد.

دستیار ویژه رییس جمهوری همچنین اظهار کرد: اولویت اول نظام اسلامی، تامین امنیت در سایه وحدت است و این امر از وظایف بارز مسوولان به شمار می رود.

وی همچنین با بیان تنگ‌نظری‌ها و سخت‌گیری‌های موجود در کشور، این مساله را شخصی و گروهی عنوان کرد و گفت: این امر نمونه بارز ظلم به مردم است که موجب بی عدالتی می شود چرا که نظام جمهوری اسلامی متعلق به مردم است.

دستیار ویژه رییس جهموری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی ادامه داد: بدبینی و تنگ نظری در نقطه‌ای به شکل تکفیر و ظهور گروه‌هایی همچون داعش و طالبان بروز می کند و در مکانی که امکان بروز ندارد، دست به قلم می شود و تخریب می کند.

وی بیان کرد: بحثعدالت، مساله بسیار مهمی است که فقدان آن می تواند در جامعه تفرقه ایجاد کند.

حجت الاسلام یونسی همچنین گفت: احساس بی عدالتی و گمان آن نیز خطرناک است و کینه و دشمنی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: احساس بی عدالتی، مساله ای است که دولت باید با شناخت مصادیق و با محبت بیشتر، زمینه رفع آن را فراهم آورد تا سوءظنی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: دولت یازدهم سیاست تفاوت بین مذاهب نداشته و ندارد و باید از بدگمانی در مورد تبعیض در برنامه‌های کشور، پرهیز کرد.

حجت الاسلام یونسی ادامه داد: امروز استان ایلام به عنوان یک منطقه شیعه نشین، محروم ترین نقطه کشور از لحاظ دسترسی به امکانات به شمار می رود و این موضوع، نشان می دهد که دولت و نظام هیچ برنامه ای در محروم نگه داشتن منطقه ای به بهانه مذهبی ندارد و این محرومیت ها نتیجه کم توجهی های گذشته و شرایط اقلیمی است.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با تبیین ابعاد تبعیض در حوزه های نژادی، قومیتی و مذهبی بیان کرد: اراده حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برابری و وحدت کلمه است که به سبب اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی ایجاد شده و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر حفظ آن اهتمام ورزیده اند.

وی با اشاره به سفارش و تاکیدات مکرر رهبر انقلاب به مساله وحدت، امر به معروف و نهی از منکر را از دغدغه های مسوولان نظام و بالاترین امر به معروف را دعوت به وحدت و بزرگترین منکر را هم تفرقه عنوان کرد.

دستیار ویژه رییس جهموری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی یادآور شد: مساله وحدت در انتخابات متجلی است و مقام معظم رهبری نیز متذکر شده اند که این مساله یک آزمون و حماسه سیاسی است که می بایست همه با وحدت در عمل به قانون در آن شرکت کنند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در پایان سفر دو روزه خود به گیلان گفت: اتحاد مثال زدنی بین شیعه و سنی در این استان می تواند برای منطقه الگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یونسی با اشاره به دیدارهای عمومی و خصوصی خود با نخبگان اهل سنت گفت: براساس ارزیابی های انجام شده در پیش از سفر به گیلان و همچنین اظهاراتی که در این دیدارها انجام شد اتحاد بین شیعه و سنی در گیلان مثال زدنی است و این موضوع می تواند برای منطقه الگو باشد.

وی با بیان اینکه باید با هوشیاری تلاش کنیم مانع نفوذ افراد در بین صفوف متحد مردم شویم، گفت: مطلقا در زندگی اهل تسنن و تشیع در غرب گیلان هیچ تمایز و اختلافی وجود ندارد و مردم در آرامش و رفاقت با یکدیگر زندگی می کنند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی افزود: عمده مطالبات مردم اهل تسنن همانند بیشتر مردم ایجاد اشتغال و خدمات عمومی بود که دولت نیز بنا دارد برای همه کشور حل کند.

حجت الاسلام والمسلمین یونسی با بیان اینکه هیچ عاملی همچون وحدت در امنیت ملی و امنیت منطقه ای موثر نیست گفت: براساس تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب افراطیونی که دعوت به گروههای تکفیری می کنند و گروههایی از شیعیان که به اهل سنت بی احترامی می کنند هر دو گروه ضد امنیت هستند و در حقیقت کسانی هستند که امنیت ملی ما را تهدید می کنند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در عراق و سوریه اتفاق افتاده است نیز نتیجه افراط گروه های شیعی و سنی است که به شدت از سوی رهبر معظم انقلاب، علمای شیعه و سنی به شدت مردود است.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان محلی روحانیون و مقامات امنیتی و انتظامی این است که عناصری که مردم را تحریک و به مقدسات اهانت می کنند را شناسایی و به مقامات قضایی معرفی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز