خبرگزاری کار ایران

رئیس بهره برداری پایانه گازی سیراف:

صادرات۱۰ میلیون بشکه میعانات گازی از سیراف به بازارهای جهانی

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۷۰۷

هم اکنون ظرفیتی برای پهلوگیری و بارگیری کشتی‌های نفتکش ۴۰ هزار تنی در این پایانه گاز وجود دارد.

رئیس بهره برداری پایانه گازی سیراف با اشاره به صادرات سالانه ۱۰ میلیون بشکه میعانات گازی از پایانه سیراف، از ژاپن، کره جنوبی و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مهمترین مقاصد صادراتی میعانات گازی نام برد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به بوشهر، جمشید خواجه زاده در نشستی خبری با اشاره به صادرات ماهانه ۴ تا ۵ محموله میعانات گازی از پایانه گاز سیراف در خلیج فارس، گفت: هر یک از این کشتی‌های نفتکش در هر نوبت گیری حدود ۳۰ تا ۳۳ هزار تن میعانات گازی پالایشگاه فجر جم را به بازارهای جهانی صادر می کنند.

خواجه زاده افزود: به طور متوسط سالانه حدود ۵۰ کشتی نفتکش در پایانه گازی سیراف پهلوگیری و اقدام به بارگیری میعانات گازی صادراتی ایران می کند و در مجموع سالانه حدود ۱۰ میلیون بشکه میعانات گازی از پایانه سیراف به بازارهای جهانی ارسال می شود.

وی تصریح کرد: کشورهای آسیایی به ویژه ژاپن، کره جنوبی و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مهمترین مقاصد صادراتی میعانات گازی پالایشگاه فجر جم هستند.

رئیس بهره برداری پایانه گازی سیراف اظهار داشت: تمامی مراحل بارگیری، مهار نفتکش‌ها و عملیات دریایی بدون حضور خارجی‌ها توسط متخصصان داخلی انجام می شود.

خواجه زاده با اشاره به انجام مراحل صادرات میعانات گازی از طریق گوی شناور موجود در پایانه گاز سیراف، گفت: در طول ۲۵ سال گذشته تاکنون هیچ گونه حادثه ای در این پایانه به وقوع نپیوسته و پایانه سیراف ایمن ترین پایانه صادرات میعانات گازی در خلیج فارس است.

معاون پایانه گاز سیراف با اشاره به اجرای طرحی به منظور اتصال پایانه گاز سیراف به پایانه گاز عسلویه به منظور افزایش توان صادرات میعانات گازی کشور در حوزه خلیج فارس، تاکید کرد: هم اکنون ظرفیتی برای پهلوگیری و بارگیری کشتی‌های نفتکش ۴۰ هزار تنی در این پایانه گاز وجود دارد.

این مقام مسئول در شرکت گاز در تشریح تاسیسات پایانه گاز سیراف هم توضیح داد: چهار مخزن ۴۰ هزار مترمکعبی ذخیره سازی میعانات گازی در این پایانه وجود دارد که محصولات گازی از طریق دو خط لوله ۱۰ اینچی به تاسیسات فراساحلی انتقال و سپس در نفتکش ها تخلیه می شود.

وی با بیان اینکه طرح ایمن سازی و توسعه پایانه گاز سیراف در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: هم اکنون تمامی مراحل اندازه گیری و سنجش کمی و کیفی محموله‌های صادراتی میعانات گازی مطابق با استانداردهای بین‌المللی در پایانه سیراف انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز