خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان؛

شرایط مناسب بازخرید و صدور احکام بازنشستگان کارخانه فارسیت دورود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۶۵۶

لرستان نیازمند واحدهای تولیدی است و باید برای تقویت بنیه اقتصادی این واحدها تلاش کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان حفظ حیات بنگاه‌های اقتصادی استان را بسیار مهم برشمرد و گفت: لرستان نیازمند واحدهای تولیدی است و باید برای تقویت بنیه اقتصادی این واحد‌ها تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، «علی آشتاب» عصر دیروز با اشاره به بازگشایی کارخانه فارسیت دورود پس از ۲ سال تعطیلی، افزود: کارخانه فارسیت دورود یکی از صنایع مهم این شهرستان است که از ابتدای سال جاری برای بازگشایی آن اقدام کردیم و در خرداد ماه سال ۹۳ با بازسازی، نوسازی تکنولوژیک و استانداردسازی با محیط زیست فعالیت خود را از سر گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کارخانه فارسیت دورود، ۳۶۰ نیرو مشغول به فعالیت هستند در حالی که ظرفیت اصلی آن ۱۸۰ نفر است.

آشتاب افزود: با این وجود با برآوردهایی که انجام داده‌ایم در تعدیل مرحله اول، ۱۱۸ نفر به عنوان نیروی مازاد شناخته شده‌اند که ۲۵ نفر بازنشسته و ۱۰ نفر که در ازای بازخرید به صورت داوطلبانه کنار رفته‌اند را نیز باید در نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای کارگران مازاد مشوق‌هایی را در نظر گرفته‌ایم، ادامه داد: کارگران مازاد بین ۸ تا ۱۸ سال سابقه کار دارند که به ازای هر سال خدمت ۲ میلیون تومان بازخریدی پرداخت می‌شود که سقف بازخرید ۳۰ میلیون تومان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه تمام تلاش‌ها صورت می‌گیرد تا تولید و اشتغال حفظ شود، گفت: حقوق معوق ۵ ماه کارگران پرداخت شده است و مابقی طلب‌ها نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به جلسه‌ای که در وزارتخانه با حضور استاندار لرستان، نماینده مردم درود و معاون وزیر کار برگزار شد، توضیح داد: شرایط مناسبی برای بازخرید نیروهای مازاد و صدور احکام بازنشستگان با همکاری سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز