خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در پژوهشکده شمال انستیتو پاستور کشور؛

تولید محصولات سالم کشاورزی، موجب توسعه صادرات خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۶۰۶

از برنامه های اساسی استان در بخش کشاورزی، تولید محصولات سالم است و در این مسیر از همه توانمندی ها و ظرفیت ها بهره خواهیم برد.

با حضور ربیع فلاح، استاندار مازندران و مصطفی قانعی، رییس انستیتو پاستور ایران، پنج طرح مهم آزمایشگاهی، تحقیقاتی و علمی - تخصصی در انستیتو پاستور ایران، پژوهشکده منطقه شمال کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، ربع فلاح در مراسم افتتاح این طرح ها، ضمن گرامی داشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه و یاد و خاطره متفکر شهید آیت الله دکتر مفتح، با اشاره به این که مازندران در تولیدات کشاورزی از قطب های کشور است، بیان داشت: باید برای تامین امنیت و سلامت غذایی مردم نهایت تلاش صورت گیرد و بحمدالله در مازندران به عنوان دارنده رتبه اول تولید در بخش کشاورزی کشور، در این راستا برنامه داریم.

وی، با اشاره به این که برای ورود به پهنه صادرات باید تولیدات سالم را در دستور کار قرار داد، یاد آور شد: با توجه به تولید ۱۲ درصد از مرغ کشور در مازندران، با ارتقاء سلامت تولیدات، دریچه صادرات در این بخش گشوده گردد.

فلاح، با تاکید بر این که ارزش تولیدات سالم باید با انجام کارهای ترویجی و تبلیغی برای مردم و تولیدگران شناخته شود، خاطر نشان ساخت: از برنامه های اساسی استان در بخش کشاورزی، تولید محصولات سالم است و در این مسیر از همه توانمندی ها و ظرفیت ها بهره خواهیم برد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این که طرح تحول سلامت که توفیقات بسیاری داشته است، از طرح های انقلابی است، افزود: مازندران در اجرای این طرح و ارایه میزان خدمات در این راستا در رتبه ی نخست کشور قرار دارد.

استاندار مازندران، با بیان این که باید سطح خدمات درمانی و بهداشتی را به دورترین نقاط استان ارایه نمود، گفت: تا پایان امسال نزدیک به ۱۵۰ مرکز ارایه خدمات بهداشتی - درمانی در استان افتتاح خواهد شد.

وی انستیتو پاستور ایران، پژوهشکده منطقه شمال کشور را یک مرکز استراتژیک علمی - پژوهشی دانست و یاد آور شد: باید بستر را برای نقش آفرینی خیرین در حوزه های سلامت، بهداشت و درمان به نحو مطلوب فراهم آورد.

فلاح، افزود: حضور خیرین و سرمایه گذاری در حوزه های پژوهشی که در این پژوهشکده به ثمر رسید، چراغ امیدی را روشن نمود که باید فروزان بماند.

استاندار با اشاره به این که دانشگاه و مراکز آموزشی و پژوهشی باید ضمن تقویت جنبه های آموزشی و تحقیقاتی، به جنبه های کار آفرینی و تمهید بسترهای اشتغالزایی توجه نمایند و تجاری سازی علم در جامعه زمینه سازی شود، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت نمود که نیاز کشور در آن راستا قرار دارد و با توجه به رقم بالای دانش آموختگان بیکار در مازندران به این نوع نگاه بیش از پیش نیازمند یم.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که ترویج و توسعه پژوهش، گسترش مراکز دانش بنیان و توسعه تعامل بین بخش خصوصی، اجرایی و دانشگاهی از اولویت های استان در سال ۹۴ است، بیان کرد: مراکز رشد را باید بیشتر ترویج نمود و در جهت تبدیل این مراکز به مراکز دانش بنیان با محوریت کارآفرینی تلاش جهادی به خرج داد.

استاندار مازندران، افزود: امروز به دنبال تحقق کامل ارتباط و تعامل با بخش خصوصی در خصوص تامین سلامت و بهداشت و درمان هستیم و دولت تدبیر و امید هم برای این موضوع وقت می گذارد و برنامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز