خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیره مازندران در نخستین همایش وقف و رسانه:

وقف هدفمند کردن مدیریت مالی واقف است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۵۸۳

وقف زمانی تحقق می یابد که گفتمان پیامبر اکرم(ص) در حوزه وقف عملیاتی شود / رسانه به عنوان افتخار اهل بیت(ع) و دین مبین اسلام است و بیان احادیثنیز کاری رسانه ای از صدر اسلام تاکنون است.

حجت الاسلام ستار علیزاده در نخستین همایش وقف و رسانه که با حضور مسئولین استانی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات آستان امام زاده عباس ساری برگزار شد با بیان اینکه وقف از جایگاه ارزشمندی برخوردار است اظهار داشت: وقف هدفمند کردن و ضابطه مند کردن مدیریت مالی واقف است.

به گزارش ایلنا از ساری، وی یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی را احیای موقوفات دانست و افزود: وقف یکی از موضوعات فراموش شده ای بود که انقلاب اسلامی آنرا احیاء کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بشریت مدیون ووقف است ابراز داشت: وقف زمانی تحقق می یابد که گفتمان پیامبر اکرم(ص) در حوزه وقف عملیاتی شود.

حجت الاسلام علیزاده افزود: رسانه به عنوان افتخار اهل بیت(ع) و دین مبین اسلام است و بیان احادیثنیز کاری رسانه ای از صدر اسلام تاکنون است.

وی جایگاه رسانه را در ترویج فرهنگ وقف بسیار برجسته برشمرد و گفت: رسانه به عنوان بهترین همیاران اوقاف در ترویج فرهنگ می توانند با تسلط، سطح آگاهی مردم را نسبت به انجام فریضه وقف ارتقاء دهند.

حجت الاسلام علیزاده به منویات مقام معظم رهبری در حوزه وقف اشاره کرد و اظهار داشت: گفتمان مقام معظم رهبری در حوزه وقف یک گفتمان دینی است و این همایش جهت تحقق بخشیدن به مضامین ایشان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: رسانه ها حضور جدی تر در حوزه وقف داشته باشند و با تسلط خود در آحاد جامعه ظرفیت وقف را به مردم بشناسانند و می توانند با تدابیر اتخاذ شده آسیب های وقف و آثار منفی موقوفه خواری را با استفاده از مبانی دینی بیان کنند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه قرآن، یکی از بزرگترین رسانه است از اصحاب رسانه خواست تا خود و قلم هایشان را وقف، وقف کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: در رویکرد جدید سازمان اوقاف به مبحثوقف در حوزه های مختلف از قبیل مقاله نویسی، داستان، شعر و… با محوریت وقف پرداخته است.

وی به تبادل نظر در حوزه وقف که یکی از نیازهای روز این حوزه است اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از اهداف همایش وقف و رسانه تجلیل از فعالین عرصه رسانه است، چرا که فعالین این عرصه نقش بسزایی در گسترش و ترویج فرهنگ وقف در جامعه دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز