خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی ۱۸ ساله کارگران «قدس اصفهان» در راه خانه دار شدن

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۵۷۰

«پس از گذشت ۱۸ سال و پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان هنوز این زمین‌ها به متقاضیان واگذار نشده است. / از مسئولان اداره کار و مقامات قضایی استان خواستار تسریع و همکاری برای رسیدگی به این پرونده هستیم.»

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن کارگران کارخانه قدس اصفهان از بلاتکلیفی ۱۸ ساله‌ی کارگران این کارخانه در راه خانه دار شدن خبر داد.

اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار ایلنا در اصفهان با اشاره به اینکه «متاسفانه پس از گذشت ۱۸ سال از عقد قرارداد واگذاری زمین به کارگران این کارخانه هنوز هیچ گونه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است»، ادامه داد: در سال ۱۳۷۵ و در زمان مدیریت قبلی شرکت تعاونی این کارخانه ۳۰ هزار متر زمین در محدوده خیابان کاوه(محدوده بیمارستان غرضی) برای کارگران خریداری شد.

بیات با بیان اینکه در آن زمان تعداد اعضای این تعاونی ۲۸۸ نفر بود اظهار داشت: دو سال بعد یعنی در سال ۱۳۷۷ نیز در قالب یک قرار داد دیگر ۱۹ هزار مترزمین از مالکان خریداری شد که درآن زمان ۱۸۰ نفرازکارگران این کارخانه اقدام به ثبت نام و خرید این زمین‌ها نمودند و در سال ۱۳۷۹ تعداد اعضاء و خریداران این زمین‌ها به ۲۵۵ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشت ۱۸ سال و پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان هنوز این زمین‌ها به متقاضیان واگذار نشده است اظهار داشت: کل زمین‌های خریداری شده در زمان مدیریت شرکت تعاونی آن زمان ۷۱ هزار و ۷۰۰ متر مربع بود که تاکنون اعضای این تعاونی ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید این زمین‌ها هزینه پرداخت کرده‌اند.

بیات؛ اظهارداشت: فروشنده زمین‌ها در قالب قرارداد این زمین‌ها را به تعاونی مصرف کارگران کارخانه قدس(ریسندگی و بافندگی) فروخته است، با بررسی‌های چند ساله مشخص گردید که این زمین‌ها دارای معارض بوده و فروشنده طبق تعهد خود مبنی بر تحویل زمین‌ها که بایستی در‌‌ همان سال‌های اولیه پس از وصول چک‌ها اقدام می‌کرد عمل نکرده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن کارگران کارخانه قدس اصفهان تاکید کرد: متاسفانه برخی ادعای مالکیت این زمین‌ها را دارند و فروشنده نیز هنوز برای واگذاری یک متر مربع از این زمین‌ها اقدامی انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه پس از ۱۸ سال هنوز این زمین‌ها تعیین تکلیف نشده‌اند، گفت: در سال ۹۰ به دلیل عدم نتیجه در مورد این زمین‌ها طرح دعوی در دادگاه اصفهان شعبه ۶ حقوقی نمودیم که هنوز در این زمینه نیز راهکار اساسی ارائه نشده است.

وی بیان داشت: متاسفانه ۲۵۵ نفرکارگر کارخانه قدس اصفهان هنوز با بلا تکیلفی در این زمینه مواجه هستند و مسئولان کارگری استان نیز تاکنون در این زمینه اقدام تاثیر گذاری را به مرحله اجرا نرسانده‌اند.

بیات گفت: از مسئولان اداره کار و مقامات قضایی استان خواستار تسریع و همکاری برای رسیدگی به این پرونده هستیم چرا که کارگران برای تامین مسکن دچار مشکل هستند و با امید جهت سرمایه گذاری و خرید این زمین‌ها اقدام کرده‌اند. این مسئله کوچکی نیست و باید نهاد‌های ذیربط در این مورد همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن کارگران کارخانه قدس اصفهان بیان داشت: تمامی مدارک و مستندات این پرونده به دادگاه ارجاع شده است و از دستگاه قضا انتظار داریم که حق و حقوق کارگران را در این پرونده لحاظ کنند.

وی گفت: کارگان برای دست یابی به حقوق خود سال‌های زیادی را صبر کرده‌اند و هم اکنون نوبت مسئولان است که در این زمینه اقدام موثری انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز