خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله صفایی بوشهری:

مهمترین راهبرد رسانه‌ها باید تدوین طرح دفاع مقدس رسانه‌ای باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۵۲۷

نظام سلطه با طراحی، مدیریت، نظارت، بازتولید وپیشرفت تکنولوژی رسانه، نبردی عظیم و بی نظیر در طول تاریخ، علیه جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی آغاز کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر گفت: مهمترین راهبرد و وظیفه اصلی رسانه ها در برابر تهاجم گسترده رسانه ای نظام سلطه، طراحی و مدیریت " طرح دفاع مقدس رسانه ای " است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بسیج، آیت‌الله صفایی بوشهری ظهر امروز در افتتاحیه دوازدهمین همایش بسیج و رسانه که در هتل نخل مشهد برگزار شد، با اشاره به تهاجم نرم رسانه‌ای اظهار داشت: تهاجم نرم برنامه راهبردی نظام سلطه در تمامی ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه " رسانه مهم‌ترین ابزار این تهاجم است " افزود: نظام سلطه با طراحی، مدیریت، نظارت، بازتولید وپیشرفت تکنولوژی رسانه، نبردی عظیم و بی نظیر در طول تاریخ، علیه جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی آغاز کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امپریالیسم رسانه ای به دنبال تسلط همه جانبه بر جهان است، افزود: اهدافی که این تهاجم رسانه ای دنبال می کند، نبرد با نظام های انقلابی و تخریب هویت و شخصیت ملی و دینی جامعه هدف است.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: دگرگونی برنامه‌های معرفتی جامعه، دومین هدف رسانه‌های غربی در جنگ نرم است، آن‌ها می‌خواهند بنیانی نوین در جامعه حاکم شود. رسانه‌های غربی قصد دارند هویت غربی را در جهان حاکم کنند.

وی با اشاره به اینکه " تغییر نظام‌های سیاسی مستقل به نظام‌های سیاسی وابسته از دیگر اهداف رسانه‌های غرب است " تصریح کرد: تسلط بر منابع استراتژیک و چپاول سرمایه‌های ملی از دیگر اهداف رسانه‌های غربی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: استفاده نظامی و امنیتی از کشورهای توسعه نیافته و استفاده در مجامع بین المللی، توقف کامل در دانش‌های روز دنیا از دیگر اهداف رسانه‌های غربی است که آن را با جدیت دنبال می کنند.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: نظام سلطه اجازه نمی‌دهد بسیاری از کشور‌ها رشد علمی داشته باشند، آن‌ها می‌خواهند کشور‌ها را وابسته خود نگه دارند. شکست تمامی حرکت‌های مقاومتی نیز به عنوان یکی دیگر از اهداف رسانه‌های غرب در عرصه جنگ نرم است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی در حال تخریب چهره‌های انقلاب هستند و در این میان چهره‌های وابسته را بزرگ جلوه می‌دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه گسترش پهنای تهاجم رسانه‌ای از دیگر رویکردهای رسانه‌های غربی است بیان داشت: بعد از جنگ جهانی دوم، توسعه علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، پیدایش سیستم‌های نوین مخابراتی و پیشرفت روز افزون ماهواره و تلفن‌های همراه، این تهاجم هم از جهت ابزار و هم از جهت پایگاه‌های دشمن گسترده‌تر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر با اشاره به اینکه " ایران اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری مسیر درستی را در طول تاریخ طی کرده است " خاطرنشان کرد: در برابر تهاجم گسترده‌ای جهان اسلام، باید طرح " دفاع مقدس رسانه‌ای " طراحی شود و این موضوع وظیفه اصلی اصحاب رسانه است.

آیت‌الله صفایی بوشهری به ولایت‌مداری به عنوان مهم‌ترین ویژگی این دفاع‌مقدس اشاره کرد و افزود: هرگاه جامعه در مسیر ولایت حرکت کرده پیروزی به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه " مجاهدت رسانه‌ای دومین ویژگی دفاع مقدس رسانه‌ای است " تصریح کرد: بصریت سیاسی رسانه‌ای با رویکرد دوری از فتنه، سومین ویژگی دفاع مقدس رسانه‌ای در کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: هوشمندی رسانه‌ای و نظارت بر اوضاع ملی و فراملی از دیگر ویژگی‌های این طرح ملی به حساب می‌آید. تهدیدات دشمنان باید شناسایی شود و راهکاری‌های مقابله با آن باید بررسی شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری به موضوع توسعه تکنولوژی در عرصه سیستم‌های رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: تولید منابع کارآمد انقلابی در حوزه مدیریت بزرگ رسانه‌ای نیز از دیگر ویژگی‌های دفاع مقدس نوین است. شناخت فقه رسانه‌ای از ویژگی‌های مهم رسانه است زیرا بسیاری از رسانه‌های ما دچار " گناه رسانه‌ای " می‌شوند.

وی با تاکید براینکه " سامانه تولید منابع کارآمد انقلابی در کشور راه‌اندازی شود " تصریح کرد: بسیاری از اصحاب رسانه به گناه رسانه‌ای مبتلا می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اهمیت شکل‌گیری هم‌افزایی ولایی در کشور خاطرنشان کرد: آمادگی برای مقابله با تهدید‌های رسانه‌ای، اطلاع رسانی صادقانه در راستای پیشرفت انقلاب اسلامی و ایجاد روح امید و بالندگی و نشاط انقلابی برای نسل‌های آینده از ویژگی‌های مهم دفاع رسانه‌ای است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز