خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد:

احیاء موقوفات یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۵۲۵

بیشترین موقوفات در دوران نادر شاه و رضا شاه پهلوی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: احیاء موقوفات یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت اله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز(۲۷ آذر) در دیدار با مدیر کل دفتر ریاست اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: در طول تاریخ وقف یکی از ابزارهای مناسب برای تبلیغ دین بوده است.

وی خاطر نشان کرد: مراسم ایام عزاداری، هیات مذهبی، حسینیه، بقاء متبرکه و حوزه‌های علمیه مراکزی هستند که از موقوفات استفاده می‌کنند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه فعالیت مبلغین اسلام به برکت وقف است، افزود: بیشترین موقوفات در دوران نادر شاه و رضا شاه پهلوی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی ایران اکثر این موقوفات احیاء شدند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این موقوفات برای کسب درآمد به مردم واگذار شده‌اند، یادآور شد: این افراد انتظار دارند که از حقوق موقوفات بگذریم، غافل از اینکه اوقاف امین مردم است و باید بهترین اداره حقوقی برای اوقاف باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ وقف در کشور گفت: احیاء موقوفات یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز