خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

بدون مشارکت مردم حفاظت از محیط زیست امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۸۵

اگر انسان سالم وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم که از جوامع بشری انتظار پیشرفت داشته باشیم و لازمه وجود انسان سالم داشتن کره زمین سالم، خاک سالم، آب سالم است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بدون مشارکت مردم، حفاظت از محیط زیست امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در همایش تقدیر از داوطلبان منتخب سازمان هلال احمر و مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست، هلال احمر و فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با اشاره به انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: امروز دو رنگ سفید و قرمز داوطلبان هلال احمر با رنگ سبز محیط زیست پیوند خورده است که امیدواریم به نتایج بسیار بالایی منجر شود.

وی ادامه داد: در دنیایی که ظلم، خشونت و ترور آسیب‌های عمیقی بر پیکره بشریت وارد می‌کند، شنیدن اینگونه پیام‌های مشترک میان فدراسیون‌های بین‌المللی و سازمان‌ محیط زیست برای صلح و حفاظت از محیط زیست بسیار ارزشمند است.

ابتکار ادامه داد: همانگونه که جمعیت هلال احمر گروهی موثر از داوطلبان مردمی است برای حفاظت از محیط زیست نیز جمعیت های داوطلبانه بسیاری وجود دارد که اقدامات موثری در این زمینه انجام می‌دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه حفاظت محیط زیست مرزهای جغرافیایی نمی‌شناسد، گفت: آلودگی‌ها، تخریب مراتع و جنگل‌ها، کاهش منابع آب و گرم شدن کره زمین همه سبب شده که زندگی بر روی زمین دشوارتر شود، همچنین مبارزه‌های مسلحانه و جنگ هایی که در کره زمین وجود دارد بر این تخریب‌ها می‌افزاید.

معاون رئیس جمهور افزود: علاوه بر آن مخاطرات زیست محیطی از جمله کمبود منابع آب نیز منجر به افزایش منازعات در کشورها می‌شود که تمامی این موارد نیازمند هم‌افزایی در جهت نجات کره زمین و حفاظت محیط زیست است.

وی ادامه داد: اگر انسان سالم وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم که از جوامع بشری انتظار پیشرفت داشته باشیم و لازمه وجود انسان سالم داشتن کره زمین سالم، خاک سالم، آب سالم است.

ابتکار با اشاره به اهمیت نقش مشارکت مردم در حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در کنار اقدامات دولت‌ها برای ایجاد زیرساخت، قوانین و نظارت بر اجرای قوانین، بدون مشارکت مردم حفاظت از محیط زیست امکان‌پذیر نخواهد بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به یکی از تجربیات موفق همکاری میان انجمن جهانی حفاظت حیاط وحش و صلیب سرخ گفت: در سونامی بزرگ سال ۲۰۰۴ که در اقیانوس هند رخ داد، شاهد همکاری برای بازسازی طبیعت و زندگی مردم آسیب‌دیده بودیم که اکنون نیز امیدواریم این تفاهم نامه تجربه موفق دیگری را به همراه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز