خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

قیمت ۷ تا ۱۰ میلیونی موتور سیکلت‌های برقی برای قشر ضعیف جامعه مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۴۱

دانشگاه آزاد خمینی شهر اصفهان، توانایی بومی سازی فناوری ساخت موتورسیکلت‌های برقی و تولید این وسیله به قیمت زیر دو میلیون تومان را دارد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در نشست بررسی موانع و مشکلات حمل و نقل درون شهری و ترافیک شهر اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری در اصفهان ۳۰۰ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۱۵۶ نفر موتورسوار بوده‌اند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سرهنگ «حسین حسین‌زاده» با اشاره به اینکه بعد از هر تصادف ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه درمان این موتورسواران می‌شود، تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده فوت هر موتورسوار حدود یک میلیارد تومان به جامعه خسارت مالی وارد می‌کند.

جانشین فرماندهی انتظامی اصفهان در ادامه به آلودگی هوا توسط موتورسیکلت‌ها اشاره کرد و افزود: براساس تحقیقات، هر موتور سیکلت ۶ برابر یک خودرو هوا را آلوده و ۸ تا ۱۰ برابر خودرو آلودگی صوتی ایجاد می‌کند.

سرهنگ حسین‌زاده با اشاره به اینکه قشر ضعیف جامعه بیشتر از این وسیله نقلیه استفاده می‌کند، تاکید کرد: باید راهبرد مناسبی برای برخورد با موتورسواران اتخاذ و در این راستا توسط نهادهای ذیربط فرهنگ سازی شود.

وی جایگزین کردن موتورسیکلت برقی را در کاهش آلودگی هوا و تصادفات موثر دانست و افزود: استفاده از این وسیله برقی به سرمایه ۷ تا ۱۰ میلیون تومان نیاز دارد و این قیمت به قشر ضعیف جامعه فشار وارد می‌کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه مراکز دانشگاهی توانایی طراحی و ساخت موتورسیکلت‌های برقی را دارند، بیان داشت: دانشگاه آزاد خمینی شهر اصفهان توانایی بومی سازی فناوری ساخت موتورسیکلت‌های برقی و تولید این وسیله به قیمت زیر دو میلیون تومان را دارد.

وی در پایان از نهادهای زیربط از جمله شهرداری اصفهان خواست تدابیر لازم برای ساماندهی تردد موتورسیکلت سواران در سطح این کلانشهر را در نظر بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز