خبرگزاری کار ایران

۱۵ سال است پول مملکت را می چاپند؛

مناجاتی: این شانس تیم ملی است از خاکپور استفاده می کند / امثال وینگادا و وینگو ول کن فوتبال ما نیستند!

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۲۰

ما مربیان خارجی را می بینیم که آقایان می آورند در این مملکت کار کنند. آن مربیان خارجی کدام تیم را مربیگری کرده اند که ۱۵ سال پول این مملکت را می چاپند اما باز هم هستند

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است شانس تیم ملی امید است که از بازیکنان بزرگی مثل خاکپور دعوت به همکاری کرده است تا هدایت این تیم را بر عهده بگیرد؛ هر چند خاکپور تجربه ندارد، اما از مربیان خارجی بهتر است.

گفت وگوی مهدی مناجاتی با خبرنگار ایلنا را در زیر می خوانید:

محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم ملی امید معرفی شد. در این رابطه چه نظری دارید؟
خاکپور چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی از بازیکنان خوب این مملکت بوده و کلاس های مربیگری را در ایران و خارج از ایران گذرانده است. خاکپور آدم با اخلاق و خوبی است و این شانس تیم ملی امید است که از چنین بازیکن بزرگی دعوت کرده که بیاید این تیم را رهبری کند.

انتقادی که به خاکپور واردمی کنند این است که تجربه مریبگری ندارد؟
ما مربیان خارجی را می بینیم که آقایان می آورند در این مملکت کار کنند. این مربیان خارجی کدام تیم را مربیگری کرده اند که ۱۵ سال پول این مملکت را می چاپند، اما باز هم هستند. بازیکنان بزرگ ما کلاس مربیگری را نزد مربیان بزرگی که با آنها کار کرده اند گذرانده اند، اما کسانی را در تیم های ملی پایه می گذارند که اسم شان را در کیهان بچه ها هم ندیده ایم. چرا از وحید هاشمیان که بازیکن بزرگی بوده و کلاس مربیگری اش را در آلمان گذرانده استفاده نمی کنند؟ چرا از حمید استیلی استفاده نمی کنند؟

هاشمیان تجربه ندارد و استیلی هم با تیمی نتیجه نگرفته؛ پس نمی توان به آنها اعتماد کرد. قبول دارید؟
مگر بقیه نتیجه نگرفته اند که استیلی نگرفته؟ استیلی همین امسال با راه آهن ۵-۶ بازیکن را به تیم ملی امید معرفی کرده است.

اما تیم ملی امید جای نتیجه گرفتن است و باید به المپیک برویم؟
حالا تیم امید، نه؛ اما استیلی را تیم ملی نوجوانان، جوانان یا زیر ۲۳ سال بگذارند. امثال وینگادا و وینگو ول کن فوتبال ما نیستند و همیشه هستند. وقتی از استیلی دفاع نمی کنیم، امثال وینگادا و افاضلی می آیند.

استیلی جای دفاع ندارد، چون همیشه بازنده بوده، اما هاشمیان و خاکپور هم تجربه ندارند و همان مشکلاتی که برای دایی در تیم ملی به وجود آمد، برای آنها هم به وجود می آید و دوباره سرمایه سوزی می کنیم.
مثلا با کی روش که به جام جهانی رفتیم، چکار کردیم که حالا غصه بخوریم با دایی نرفتیم.

واقعا حضور در جام جهانی برای فوتبال ملی ما ارزشی نداشت؟
یک بچه دبستانی هم می فهمد که ما در جام جهانی چه کلاسی داشتیم. بحثمن این است که بعضی ها مدرک مربیگری دارند، اما ۲ تا روپایی هم بلد نیستند بزنند و در تیم های ملی پایه ما کار می کنند. به نظرم به جای آنها باید امثال علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان باشند که تجربه بازی در تیم های بزرگ دنیا را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز