خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه وبودجه در گفت‌وگو با ایلنا:

پیشبرد اعتبارات به سمت عمران نتایج مثبت اقتصادی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۴۶

اسداللهی معتقد است که بحثمناطق محروم بحثو جایگاه جداگانه‌ای دارد و ارتباطی با بحثاتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ندارد. در ماده ۱۸۰، هر سال چند ردیف برای اجرای این موضوع در بودجه داریم و این دو بحثنباید با هم خلط شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پیشبرد اعتبارات به سمت اتمام پروژه‌های با درصد بالا را یکی از بحث‌های درست و کارشناسی شده بودجه ۹۴ عنوان کرد.

غلامرضا اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب در خصوص لایحه بودجه ۹۴ گفت: پیشبرد اعتبارات به سمت اتمام پروژه‌های با درصد بالا بحثدرست و کارشناسی ‌شده‌ است و منجر به نتایجی خوبی در اقتصاد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه بحثماده ۱۸۰ ردیف و جایگاه جداگانه‌ای دارد و با بحثپروژه‌های عمرانی ارتباط ندارد، اظهار داشت: اقدام دولت در خصوص اتمام پروژه‌های عمرانی با درصد بالا کار درستی است زیرا اگر منابعی را به‌ صورت مساوات تقسیم کنیم، ممکن است به هر منطقه ۵ یا ۱۰ درصد اختصاص پیدا کند ولی اگر بگذاریم پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد این پروژه‌ها یک وضعیت مطلوبی را در اقتصاد ایجاد می‌کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است که بحثمناطق محروم بحثو جایگاه جداگانه‌ای دارد و ارتباطی با بحثاتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ندارد. در ماده ۱۸۰، هر سال چند ردیف برای اجرای این موضوع در بودجه داریم و این دو بحثنباید با هم خلط شود.

اسداللهی با اشاره به منویات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص عدالت یادآور شد: براساس منویات مقام معظم رهبری، فرمایشات حضرت امام(ره) و فلسفه وجودی نظام ما که برگرفته از آموزه‌های اسلامی است، یکی از موضوعات مهم بحثعدالت است که در قوانین بالادستی بر آن تاکید بسیار زیادی شده است. اصل سوم قانون اساسی و ماده ۱۸۰ برنامه پنجم نیز بر ارتقای شاخص‌های مناطق محروم برای رسیدن به تعادل و توزان تاکید صورت گرفته است اما متاسفانه توزیع بد اعتبارات و امکانات در کشور باعثشده است که ما اختلاف سطح مناطق را داشته باشیم به طوری که یک عده از مناطق ما برخودار شوند و یک بخش دیگر به مناطق توسعه‌نیافته و کمتر‌ توسعه‌یافته تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه در لوایحی مانند بودجه که فلسفه وجودی‌اش توزیع امکانات و تعادل‌بخشی و توازن‌بخشی مناطق است، باید نگاه توزیع همراه با عدالت را برای توزان منطقه‌ای داشته باشیم، تصریح کرد: دولت با وجود اقدامات خوبی که انجام داده و تکالیفی که در برنامه دارد هنوز به تکالیف خود عمل نکرده است. در همین راستا سال گذشته مجلس عدد ۶۰۰ میلیارد تومان ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه را به حدود ۴ هزار میلیارد تومان تبدیل کرد ولی در این اقدام، دولت نیز همراهی خوبی با مجلس داشت بنابراین باید تکالیف موجود در قوانین بالادستی مرتبط با بحثعدالت در لایحه بودجه مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس صحبت‌های صورت گرفته توسط آقای نوبخت دولت در لایحه بودجه ۹۴ نگاه خوبی به مناطق کمتر توسعه‌یافته برای رسیدن به سطحی از توازن و تعادل داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز