خبرگزاری کار ایران

در قزوین رخ داد:

تعویق ۴ ماه حقوق کارگران رسمی فرش پارس

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۳۷

«کارگران رسمی فرش پارس می‌گویند حقوقی که ماه پیش(آبان) دریافت کرده‌اند مربوط به تیر ماه سال جاری بوده است.»

منابع کارگری ایلنا در کارخانه فرش پارس از تاخبر ۴ ماهه در پرداخت مزد و بیمه کارگران رسمی این کارخانه خبر دادند.

کارگران فرش ماشینی پارس به ایلنا گفته‌اند: فرش پارس در حال حاضر حدود ۴۶۰ کارگر رسمی و قرار دادی دارد که از این تعداد حدود ۵۰ کارگر رسمی(دائمی) و مابقی کارگران قرار داد موقت‌اند که در یکسال و نیم گذشته به استخدام کارخانه در آمده‌اند.

کارگران رسمی فرش پارس می‌گویند حقوقی که ماه پیش(آبان) دریافت کرده‌اند مربوط به تیر ماه سال جاری بوده است.

یکی از کارگران قدیمی فرش پارس درباره سابقه این کارخانه گفت: کارخانه فرش پارس حدودهشت سال پیش بیش از هزار کارگر داشت که به تدریج بازنشسته شده‌اند و با وجود استخدام کارگران موقت در سال گذشته، اکنون در مجموع ۴۶۰ کارگر در این کارخانه کار می‌کنند.

به گفته وی بعد از روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم حمایت‌ دولت از کارگران نساجی به حداقل رسید بطوری که این کارخانه همانند سایر کارخانه‌های فرش بافی بحران سختی را پشت سر گذاشت.

او اضافه کرد: کارفرما بعد از قطع حمایت‌های دولت از کارخانه‌های فرش بافی، فرش پارس را تغییر کاربری داد. هم اکنون این کارخانه که سابقه طولانی در صنعت فرش ماشینی دارد کیسه‌های نایلونی سیمان و جامبویک تولید می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر به تبع رکود بازار ساخت ساز مسکن و آغاز فصل سرما تولید محصولات جدید این کارخانه به حداقل رسیده است درباره احتمال از سر گیری تولید فرش ماشینی در این کارخانه گفت: مدیران این کارخانه تلاش می‌کنند با تجهیز کارخانه به ماشین‌های روز صنعتی مجددا فعالیت کارخانه را در زمینه تولید فرش‌های ماشینی با کیفیت از سر بگیرند.

این کارگر کارخانه فرش پارس در بخش دیگری از سخنانش به شرایط بازنشستگی کارگران این شرکت اشاره کرد و گفت: با وجود سخت و زیان آور بودن مشاغل کارگران فرش پارس - همانند سایر کارگران شاغل در صنعت نساجی - اداره تامین اجتماعی شهرستان البرز در استان قزوین عنوان‌های شغلی برخی کارگران این واحد را تایید نمی‌کند.

او با ذکر نمونه‌ای از مشکلات کارگران فرش پارس گفت: کارگری که در انبار کارخانه دائما در حال بالا و پایین کردن بار و سایر کالاهای سنگین هستند و به دلیل انجام این کار به انواع بیماری شغلی همانند دیسک کمر و گردن مبتلا شده است، تامین اجتماعی عنوان شغلی‌اش(انبار داری) را جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب نمی‌کند.

وی در پایان درباره بیمه تامین اجتماعی کارگران فرش پارس گفت: علاوه بر تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، بیمه تامین اجتماعی کلیه کارگران دو ماه به تعویق افتاده بود که اخیرا(ده روز قبل) به تامین اجتماعی پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز