خبرگزاری کار ایران

شیخ حسین انصاریان در یزد:

خروج حسین(ع) از مکه تا کربلا فقط ۳ توبه کننده داشت

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۰۸

توبه گروهی از زمان حضرت آدم تا زمان نزول قرآن، یک بار اتفاق افتاده و آن هم فقط در زمان حضرت یونس بوده است. در حال حاضر، این همه ابزارهای تبلیغاتی کار می‌کنند، چند نفر توبه کرده‌اند؟ یک انجمن اسلامی در انگلستان که ۳۵ سال کار کرده، به من اعلام کرد توبه کنندگان به ۲۰ نفر نرسیده‌اند.

شیخ حسین انصاریان گفت: اگر ۷۰ میلیون نفر می‌پذیرفتند که نیازی به شر و گناه نداریم، کشور ما بهشت می‌شد ولی ۹۰ درصد مردم، خود را به دروغ، نیازمند می‌دانند.

به گزارش ایلنا از یزد، خطیب شهیر کشورمان در مسجد حظیره یزد با اشاره به اینکه انسان بنا بر قرآن و روایات هیچ نیازی به شر برای زندگی کردن ندارد، گفت: انسان باید چراغ زندگی خود را با انجام امور خیر و دوری از شرّ زنده نگاه دارد تا به سعادت برسد.

وی افزود: حضرت امیرالمومنین اصرار بر حذف شرّ دارد چون خداوند ما را نیازمند به هیچ گناه و شرّی نیافریده است.

وی سپس پرسید: اگر عمری دروغ نگوییم و غیبت نکنیم و نان حرام نخوریم، چه ضرری می‌کنیم؟

انصاریان گفت: قرآن می‌فرماید، هر شرّی در دنیا، آتش روز جهنم است و آتش جهنم از مازوت، نفت و گاز نیست. هرکس با انجام گناه، این آتش را با خود حمل می‌کند و به قیامت می‌برد.

وی تاکید کرد: حرام خوردن، آتش خوردن است و چرا باید با وجود نعمات الهی اینگونه رفتار کنیم؟ چرا باید اینگونه رفتار کنیم و چشم و شکم و گوشمان را از آتش پر کنیم؟!

شیخ حسین انصاریان ادامه داد: باید نیازهای زندگی را با نعمات الهی و به روش صحیح تامین کرد. هر گناهی در نزد خداوند بار بسیار سنگینی دارد و چه نیازی داریم روز قیامت با این بار سنگین وارد محشر شویم؟ حضرت علی هم در این رابطه می‌فرماید، گناه سنگین است ولی توبه کردن سنگین‌تر از آن است!

وی افزود: توبه کردن برای حرّ هم سنگین بود چراکه می‌دانست باید از ریاست و عمارت و حقوق و… دست بردارد و جان خود را تقدیم خدا کند تا توبه قبول شود. ولی باید آگاه باشیم چند نفر اهل این رفتار هستند؟

شیخ حسین انصاریان با اشاره به نوشته شدن کتاب «عنصر شجاعت» در ۶۰ سال پیش درباره امام حسین و ۷۲ شهید کربلا گفت: این کتاب کم نظیر بود و به لطف خدا توانستم در ۳ سال آن را بازنویسی کنم.

وی افزود: از زمان خروج حضرت از مکه تا شهادت در کربلا که ۵ ماه و ۱۳ روز طول کشید، حضرت صد‌ها نامه برای هدایت نوشته‌اند و سخنرانی مختلفی کردند ولی بنابر اعلام این کتاب، تنها ۳ نفر توبه کردند!

وی متذکر شد: توبه گروهی یک بار از زمان حضرت آدم تا زمان نزول قرآن یک بار اتفاق افتاده و آن هم فقط در زمان حضرت یونس بوده است. در حال حاضر، این همه ابزارهای تبلیغاتی کار می‌کنند، چند نفر توبه کرده‌اند؟ یک انجمن اسلامی در انگلستان که ۳۵ سال کار کرده، به من اعلام کرد توبه کنندگان به ۲۰ نفر نرسیده‌اند.

وی گفت: توبه، گذشت از گناه و دلار و شهوات است و از این رو خیلی کار مشکلی است.

شیخ حسین انصاریان سپس به بیان روایتی پرداخت و گفت: جانبازی در مدینه به شهادت رسیده بود و جمعیت زیادی از جمله پیامبر در تشییع جنازه او شرکت کردند.

پیامبر هم در تشییع جنازه شرکت کرد و گوشه جنازه را گرفت. در تشییع جنازه اعلام کرد؛ خداوند چند هزار فرشته را برای تشییع او فرستاده است. پیامبر در قبرستان بقیع حاضر شد و جنازه را دفن کرد. مادرش گفت: خوش بحالت با این مُردن! پیامبر گفت: از کجا می‌دانی؟ او در برزخ در فشار است…

وی افزود: این انسان، دچار یک شرّ اخلاقی بود و در خانه شیرین نبود و نمی‌توانستند با او راحت زندگی کنند و زمخت بود.

این خطیب شهیر با اشاره به آثار وضعی گناهان گفت: چشم ما برزخی نیست، چون گناه نمی‌گذارد، یک دروغ ما را ۴۰ روز از خدا دور می‌کند، یک غیبت ما را ۲ ماه از خدا دور می‌کند. یک زنا، کوهی از آتش برایمان روشن می‌کند، یک لقمه ربا می‌خوریم، پیامبر می‌فرماید آن لقمه برابر ۲۰ زنای با محرم در خانه کعبه است.

وی تاکید مجدد بر اینکه آیا ما نیازی به معصیت و گناه و مال حرام داریم، گفت: ابن ابی الحدید که بطور یقین شیعه نبوده، می‌نویسد: حکومت بعد از فوت پیامبر برای آرام کردن مدینه، خرج می‌کرد. گزارشی به دولت دادند که زنی با چند یتیم در کناره شهر مدینه در وضعیت نامناسبی زندگی می‌کند. یک مامور با ۱۰۰ دینار طلا به او مراجعه کرد. زن در را باز کرد و قضیه را فهمید.

پول را برگرداند و گفت به رئیس دولت بگویید: خیلی اشتباه کردی! آن نعمتی که به نام علی ابن ابیطالب به ما داده، قیمت‌اش در برابر کل این عالم بی‌ارزش است! و تو می‌خواهی با ۱۰۰ دینار علی را از ما بخری؟!

شیخ حسین انصاریان: اگر ۷۰ میلیون نفر مردم ما می‌پذیرفتند که نیازی به شر و گناه نداریم، کشورما بهشت می‌شد ولی متاسفانه ۹۰ درصد خود را به دروغ، نیازمند به گناه می‌دانیم و توجیهاتی داریم از این قبیل که دیگران می‌خورند، چرا ما نخوریم و نبریم؟!

معنی آن این است: خیلی عجیب است! دیگران به سرعت به جهنم می‌روند، چرا ما نرویم؟ مگر ما کمتر از آنان هستیم؟!

وی در پایان تاکید کرد، نترسیم و شرّ را‌‌ رها کنیم تا به رضایت پروردگار برسیم.

گفتنی است این مراسم باحضور پرشور مردم برگزار شد و تا شب آخر ماه صفر در مسجد حظیره ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز