خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مالیاتی کشور در گفت و گو با ایلنا:

در اصلاح قانون، دسترسی سازمان مالیاتی به حساب افراد بازتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۲۸

ساز و کارهای دسترسی به حساب‌های افراد را قانون تهیه کرده است و ما نیز درهمین چارچوب فعالیت می‌کنیم، البته در اصلاح قانون نظام جامع مالیاتی، دست سازمان مالیاتی برای دسترسی به اطلاعات حساب افراد باز شده است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: شفافیت صرفا دسترسی به حسابهای افراد نیست، شفافیت درحوزه مالیات ابعاد مختلف دارد. یک فعال اقتصادی فعالیت‌های متعددی در حوزه اقتصاد دارد و با عوامل مختلف اقتصادی در ارتباط است به همین منظور ما باید هم فعالیت‌های آن‌ها و هم مجوزهای آن‌ها را رصد کنیم.

علی عسکری، معاون وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: ما در حال حاضر بسیاری از فعالان اقتصادی را در کشور شناسایی کرده‌ایم که از گذشته و در سال‌های قبل از مراحع قانونی مجوز فعالیت گرفته‌اند، که در این یبن افراد مختلفی از مشاغل مختلف مانند پزشکان، اصناف، وکلا، ‌مهندسین و… هستند که تا به امروز اظهار نامه خود را تحویل نداده‌اند.

وی ادامه داد: ما این مجوز‌ها را کنترل و رصد می‌کنیم که اگر پرونده داشته باشند آن‌ها را تحت نظر گرفته که بتوانیم فعالیت اقتصادی آنان را رصد کنیم.

رییس سازمان امور مالیاتی اذعان داشت: در قانون فعلی دست نظام مالیاتی برای ورود به حساب افراد بسته نیست و در حال حاضر نیز اجازه قانونی برای رسیدگی به حساب افراد وجود دارد، اما در قانون تصریح شده در مواردی که لازم باشد با اخذ مجوزهای قانونی بتوانیم حساب‌های این افراد را رصد کنیم.

وی تصریح کرد: معمولا درنظام مالیاتی از مسیرهای دیگری نیز می‌توان از اطلاعات افراد به منظور تسهیل در پیشبرد امور استفاده کرد، اما دسترسی به حساب افراد در آخر خط قرار دارد.

بنا به گفته وی، ساز و کارهای دسترسی به حساب‌های افراد را قانون تهیه کرده است و ما نیز درهمین چارچوب فعالیت می‌کنیم، البته در اصلاح قانون نظام جامع مالیاتی، دست سازمان مالیاتی برای دسترسی به اطلاعات حساب افراد باز شده است.

وی گفت: این مسئله درچارچوب خاص خود شده، زیرا سازمان مالیاتی محرم اطلاعات مودیان خود است و نباید که ما کاری انجام دهیم تا فعالیت‌های اقتصادی را مختل کنیم.

این مقام ارشد مالیاتی کشور اظهار داشت: در تمام نظام‌های مالیاتی دنیا از این مسیر استفاده می‌کنند و به حساب مودیان خود سرکشی می‌کنند، اما دست سازمان مالیاتی در خصوص مسئله دسترسی به حساب افراد به منظور سرعت عمل بیشتر در کسب اطلاعات اقتصادی آن‌ها باز‌تر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز