خبرگزاری کار ایران

نباید از قانون تفسیر شخصی شود؛

هاشمی: قانون انتخابات تغییری نکرده / رضازاده مشکلی برای کاندیدا شدن ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۰۲۰

مرجع رسیدگی به این موضوع، معاونت قوانین مجلس است که این عزیزان یک بار پاسخ دادند که نمایندگان برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون و هیات رییسه منع قانونی ندارند.

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه قوانین شرکت در انتخابات فدراسیون ها در یک دهه اخیر تغییری نداشته که منعی برای حضور نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر وجود داشته باشد، گفت: منعی برای شرکت رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه برداری نمی بینم.

سید مهدی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: مجلس برای صدور مجوز به نمایندگان مکانیزمی دارد که بر اساس آن نمایندگان می توانند در انتخابات شرکت کنند و بحثدو شغله بودن در این زمینه مطرح نیست. بر همین اساس پیش از بنده، عزیزی در انتخابات فدراسیون سوارکاری، ناطق نوری در فدراسیون بوکس، تابش در فدراسیون سوارکاری و… شرکت کردند و مشکلی هم از این بابت وجود نداشت.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه برای مجوز حضور در انتخابات نیاز است تا از مجلس استعلام شود، اظهار داشت: مرجع رسیدگی به این موضوع که نمایندگان می توانند در انتخابات شرکت کنند یا نه، معاونت قوانین مجلس است که این عزیزان یک بار پاسخ دادند که نمایندگان برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون و هیات رییسه منع قانونی ندارند.

وی در مورد اینکه با این شرایط چرا از حضور هادی ساعی به عنوان یکی از اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون تکواندو جلوگیری شد، گفت: دلیل این کار را نمی دانم، اما تا آنجا که حافظه ام یاری می کند به طور مثال عزیزی به عنوان نماینده مجلس خودش از انتخابات سوارکاری کناره گیری کرد که شاید نظر خودش و یا همکارشان این بوده که در انتخابات شرکت نکنند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که با این شرایط به نظر می رسد منعی برای حضور حسین رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه برداری وجود ندارد، گفت: اگر نظر شخصی بنده را بخواهید؛ بله، رضازاده منع قانونی برای کاندیداتوری ندارد، البته مجلس یا سازمان بازرسی خودشان باید در این زمینه اعلام نظر کنند و تمام دستگاه ها مقام مسوول دارند و نباید از قانون تفسیر شخصی بشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز