خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه میراثفرهنگی به ایلنا خبر داد:

همکاری سازمان میراثفرهنگی در تدوین کتب درسی دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۸۵

سازمان میراثفرهنگی به تازگی تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش منعقد کرده که بر اساس آن این سازمان به معلمان آموزش می‌دهد و در تدوین کتب درسی هم کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.

رئیس پژوهشگاه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: براساس تفاهم‌نامه میان سازمان میراثفرهنگی و وزارت آموزش و پرورش، این سازمان در تدوین کتب درسی به آموزش پرورش کمک خواهد کرد.

محمد بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با لزوم گسترش مطالعات و آموزش‌های حوزه میراثفرهنگی در میان مردم گفت: ما معتقدیم که پژوهش‌های حوزه میراثفرهنگی و موضوعاتی از این قبیل باید در میان مردم هم انعکاس پیدا کند و تنها در محفل خاص محصور نباشد.

وی ادامه داد: این مساله که پژوهش‌های میراثفرهنگی بتوانند به صورتی در بیایند که برای عموم مردم قابل استفاده باشند، بسیار مهم است.

رئیس پژوهشگاه میراثفرهنگی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای ورود مباحثاین حوزه به کتب درسی دانش آموزان وجود دارد یا خیر، گفت: سازمان میراثفرهنگی به تازگی تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش منعقد کرده که بر اساس آن این سازمان به معلمان آموزش می‌دهد و در تدوین کتب درسی هم کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.

بهشتی افزود: این اولین باری‌ است که سازمان میراثفرهنگی با وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه امضا می‌کند؛ امیدواریم این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای افزایش ارتباطات میان این دو نهاد و گسترش مسائل مربوط به میراثفرهنگی باشد.

وی در پاسخ به انتقادات مربوط به جای خالی میراثفرهنگی در رسانه ملی، گفت: در حال حاضر با صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها همکاری داریم و اعلام آمادگی کرده‌ایم که برای ساخت برنامه، اطلاعات و کارشناسانمان را در اختیار برنامه سازان قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز