خبرگزاری کار ایران

با تجمع مقابل دفتر مرکزی کارخانه:

کارگران سهامدار «شمع نور» خواستار شفافیت عملکرد کارفرما شدند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۸۱۴

«کارگران سهامدار کارخانه شمع نور که همگی‌آن‌ها در حال حاضر بازنشسته شده‌اند؛ مدعی‌اند که سهامدار عمده در خصوص گزارش سالانه و توزیع سود سهام شفاف عمل نمی‌کند.»

کارگران سهامدار کارخانه شمع نور(بوش) واقع در قزوین صبح امروز به تهران آمدند و با تجمع مقابل دفتر مرکزی این واحد صنعتی خواستار پاسخگویی مسئولان این شرکت در خصوص وضعیت سهام خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگران که تعدادشان ۴۸ نفر است علت برگزاری این تجمع را اعتراض به عملکرد سهامدار عمده کارخانه عنوان کردند.

کارگران سهامدار کارخانه شمع نور که همگی‌آن‌ها در حال حاضر بازنشسته شده‌اند؛ مدعی‌اند که سهامدار عمده در خصوص گزارش سالانه و توزیع سود سهام شفاف عمل نمی‌کند.

به گفته این کارگران بازنشسته، در سال ۷۲ سهام کارخانه شمع نور از سوی وزارت صنایع دولت وقت به ترتیب به نسبت ۵۱،۳۳ و ۱۴ درصد میان خریدار بخش خصوصی، کارخانه بوش آلمان و بیش از ۲۰۰ کارگری که آن زمان دراین واحد صنعتی مشغول کار بودند تقسیم شد بطوری که آنزمان به هر کارگر حدود ۱۰ سهم رسید.

این کارگران سهامدار در ادامه افزودند: پس از خصوصی سازی این واحد تولیدی، سهامدار عمده این کارخانه نسبت به خرید سهام کارگران و کارخانه بوش آلمان اقدام کرد؛ بطوری که در فاصله سالهای ۷۴ تا ۸۸ سهامدار عمده در مقام کارفرما سهام بیشتر کارگران را خرید و در این فاصله زمانی بابت خرید سهام هر کارگر از ۲۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان پرداخت کرد.

به گفته کارگران سهامدار کارخانه شمع نور با وجود اصرار و تمایلی که کارفرما برای خرید سهام همه کارگران داشته است اما حدود ۴۸ نفر از کارگران تا به این لحظه تمایلی برای فروش سهام خود نداشته‌اند.

این کارگران بازنشسته شمع نور مدعی‌اند که حفظ سهام کارخانه از جانب آنان باعثشده‌است تا سهامدار عمده، با غیر شفاف عمل کردن در زمینه گزارش سهام و توزیع سود سهام، آن‌ها را به فروش سهام‌شان ترغیب کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز