خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن کارفرمایی پتروشیمی در گفتگو با ایلنا خبر داد:

آغاز مسابقه سرمایه‌گذاران برای ورود به واحدهای پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۶۱

در گذشته با توجه به اینکه نرخ خوراک مبهم بود، سرمایه‌گذاران با اطمینان وارد این حوزه نمی‌شدند. اما با شفاف شدن نرخ، طرح‌ها توجیه اقتصادی پیدا می‌کنند و سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این حوزه وارد خواهند شد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی گفت: با اعلام نرخ و ایجاد شفافیت درخوراک پتروشیمی‌ها سرمایه‌گذاران با طیب خاطر و اطمینان وارد این حوزه خواهد شد.

احمد مهدوی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و اینکه اگر شورای نگهبان آن را تایید نکند چه اتفاقی می‌افتد، گفت: اگر شورای نگهبان نرخ اعلامی از سوی دولت را تایید نکند دوباره به مجلس بازمی‌گردد.

وی افزود: طبق آیین نامه دولت شش ماه فرصت دارد که نرخ را اعلام کند و ما توقع داریم که تا پایان سال آیین نامه را ابلاغ کند تا از سال آینده فضای جدید در پتروشیمی‌ها داشته باشیم.

مهدوی در خصوص چگونگی تامین ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در پتروشیمی، تاکید کرد: قبلا با توجه به اینکه نرخ خوراک مبهم بود سرمایه‌گذاران با اطمینان وارد این حوزه نمی‌شدند اما با شفاف شدن نرخ، طرح‌ها توجیه اقتصادی پیدا می‌کنند و سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این حوزه وارد خواهند شد.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی ادامه داد: با توجه به بسترهای موجود در کشور از جمله خلیج فارس و عمان زمینه برای سرمایه گذاری وجوددارد به طوری که در حال حاضر در سایت چابهار از همان خط لوله که قرار بود گاز به هند و پاکستان برود گاز جدیدبه واحدهای جدید به خصوص واحدهایی که GAS to PP یعنی از گاز به پلی پروپیلن می‌رسند، داده می‌شوند.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران وقتی فضا را شفاف ببینند رغبت به سرمایه‌گذاری پیدا می‌کنند.

مهدوی با بیان اینکه طرح های نیمه کاره نیز با سرعت بیشتری به اتمام می‌رسند، خاطرنشان کرد: به طور مثال هفته گذشته پتروشیمی زنجان در بورس فروخته شد که سهام آن بعد از مصوبه بسیار بالا رفت.

وی یادآور شد: سودهای پتروشیمی‌هایی همچون شستا، ساتا و هلدینگ نیز واردسرمایه‌گذاری جدید می‌شود به طوری که سرمایه‌گذاران برای حضور در طرح‌ها مسابقه می‌دهند لذا ما نگران جذب سرمایه‌گذاری در پتروشیمی‌ها نیستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز