خبرگزاری کار ایران

شایان آرانی:

اختلاس‌های مختلف اطمینان مردم را از بانک‌ها سلب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۳۶

در این شرایط اغلب سرمایه ها به سمت سپرده‌های بانکی و یا خرید ملک و املاک حرکت می‌کند که البته سپرده گذاری بانک ها با دلهره صورت می‌گیرد چرا که اختلاس های مختلف و اخیرا زمزمه‌های اختلاس ۱۲ هزار میلیارد تومانی باعثعدم اطمینان مردم به بانک‌ها شده است.

یک کار‌شناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: اختلاس‌های مختلف اطمینان مردم را از بانک‌ها سلب کرده است.

شاهین شایان آرانی، کا‌شناس ارشد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که چرا مردم در حال خارج کردن سرمایه خود از بورس و خرید دلار و طلا هستند؟ اظهار داشت: تا ۷ الی ۸ ماه آینده که نتایج مذاکرات مشخص شود اوضاع بهتر خواهد شد و سرمایه گذاری‌ها در بخش صنعت تولید و بورس شفاف‌تر می‌شود اما این عدم قاطعیت به وضعیت اقتصادی باعثشده تا تصمیم و تفسیر درستی از اتفاقات پیرامونی گرفته نشود.

شایان آرانی ادامه داد: شوک‌های اقتصادی این چنینی باعثمی‌شود تا سرمایه گذاران سرمایه خود را از بخشهایی مانند بورس و بخش صنعت بیرون بکشند و از خرید وفروش سهام نیز جلوگیری کنند وسرمایه خود را به سمتی هدایت کنند که بازدهی بهتری داشته باشد و اصل پولشان به خطر نیفتد.

وی تصریح کرد: در این شرایط اغلب سرمایه‌ها به سمت سپرده‌های بانکی و یا خرید ملک و املاک حرکت می‌کند که البته سپرده گذاری بانک‌ها با دلهره صورت می‌گیرد چرا که اختلاس‌های مختلف و اخیرا زمزمه‌های اختلاس ۱۲ هزار میلیارد تومانی باعثعدم اطمینان مردم به بانک‌ها شده است.

این اقتصاددان افزود: پس در این شرایط مردم از روی ناچاری به خرید دلار و طلا می‌پردازند تا ارزش پول خود را حفظ کنند که این امر هم موجب تقاضای کاذب در بازار شده وقیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

وی در خاتمه گفت: در این شرایط دولت می‌تواند با ابزارهایی که در اختیار دارد بهای دلار را کنترل کند اما به دلیل اینکه در فضای قبل از مذاکرات هسته‌ای قرار داریم مسلما بورس دستخوش تغییر و تحولاتی خواهد شد اما اینکه بگوییم دولت کنونی نتوانسته تاثیری بر روی اقتصاد کشور بگذارد زود قضاوت کردن در مورد دولت است زیرا نمی‌توان کاهش نرخ تورم را انکار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز