خبرگزاری کار ایران

مذاکرات افزایش دستمزد کارگران نانوای کردستان بی‌نتیجه به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۵۶۰

«نمایندگان کارگران و کارفرمایان دیروز در دفتر اتحادیه کارفرمایان خبازی‌های سنندج تشکیل جلسه دادند اما نمایندگان کارفرمایان با افزایش مزد کارگران خباز حتی برای چند درصد نیز موافقت نکردند.»

دبیر انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه گفت جلسه دیروز نمایندگان کارفرمایان و کارگران برای افزایش مزد کارگران شاغل در نانوایی‌های استان کردستان بی‌نتیجه به پایان رسید.

«یدالله صمدی» در این باره به ایلنا گفت: نمایندگان کارگران، نمایندگان کارفرمایان و شماری از مقام‌های دولتی پنج‌شنبه هفته گذشته(۱۹ آذر) به قصد افزایش مزد کارگران شاغل در نانوایی‌های استان کردستان در اداره کار سنندج تشکیل جلسه دادند و طرفین در این جلسه به طرح مواضع خود پرداختند.

او افزود: همانطور که انتظار می‌رفت این جلسه نتیجه چشمگیری نداشت و در ‌‌نهایت مصوب شد که نمایندگان کارگران و کارفرمایان تا پایان وقت اداری دیروز(یکشنبه ۲۳ آذر) به نتیجه مشترکی درباره افزایش مزد برسند.

این فعال کارگری افزود: نمایندگان کارگران و کارفرمایان دیروز در دفتر اتحادیه کارفرمایان خبازی‌های سنندج تشکیل جلسه دادند اما نمایندگان کارفرمایان با افزایش مزد کارگران خباز حتی برای چند درصد نیز موافقت نکردند.

او افزود: نمایندگان کارگران در جلسه دیروز هزینه‌های خانواده کارگری را آنالیز کردند و خواهان افزایش دستمزد بر اساس مصوبه شورای عالی کار شدند.

صمدی در عین حال تصریح کرد که نمایندگان کارگران شرح جلسه دیروز را به مقام‌های مسئول گزارش کرده‌اند.

او گفت: دستمزد و مزایای کارگران خباز طبق تبصره ۲ از ماده ۳۵ قانون کار متناسب با محصول تولید شده پرداخت می‌شود. این تبصره قانونی می‌گوید تعیین حداقل دستمزد کارگران مشمول این ماده هر ساله در بخشنامه شورای عالی کار تحت عنوان دستورالعمل محاسبه دستمزد کارگران کارمزد موقت و دائم محاسبه و ابلاغ می‌شود.

دبیر انجمن صنفی کارگران خبازی ‌های سنندج و حومه در پایان گفت: قیمت هر قرص نان لواش در استان کردستان از ۱۲۵ تومان به ۱۶۵ تومان رسیده است یعنی دولت قیمت نان را در این استان نزدیک به ۳۲ درصد گران کرده است و این افزایش قیمت در حالی صورت گرفته که دستمزد کارگران شاغل در نانوایی‌ها از سال ۹۱ افزایشی نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز