خبرگزاری کار ایران

تجمع آبداران دشتستان در اعتراض به تعویق شش ماه حقوق / تصویر

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۹۹

معوقات حقوقی کارگران به یک ماه حقوق اسفند سال ۹۲و فروردین، مرداد، شهریور، مهر، آبان سال ۹۳ مربوط می‌شود. همچنین کارفرما عیدی، پاداش وسنوات سال ۹۲ کارگران آبفار دشتستان را پرداخت نکرده است.

تعدادی ازکارگران قراردادی اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دشتستان، صبح امروز(۲۴ آذر ماه) در اعتراض به عدم دریافت شش ماه حقوق مقابل ساختمان اداری شرکت آب و فاضلاب روستایی در شهر برازجان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «بهروز بهروزی» نماینده کارگران آبفار دشتستان که در این تجمع حضور داشت به ایلنا گفت: کارگران آبفای دشتستانچندمین باراست که به دلیل عدم پرداخت مطالبات معوقه‌شان دست از کار کشیده و مقابل دفتر اداری آبفار دشتستان و سایر نهاد‌های دولتی شهرستان و استان تجمع می‌کنند.

او تعداد کارگران آبفار دشتستان را حدود ۶۰ کارگر ذکر کرد که به کارهای تقسیم آب و تعمیرات در سطح شهرستان اشتغال دارند. این کارگران بیش از ۶ ماه است که پرداخت حقوقشان به تاخیر افتاده است.

بهروزی در ادامه درباره جزئیات معوقات حقوقی کارگران آبفار دشتستان گفت: معوقات حقوقی کارگران به یک ماه حقوق اسفند سال ۹۲ و فروردین، مرداد، شهریور، مهر و آبان سال جاری مربوط می‌شود. همچنین کارفرما عیدی، پاداش و سنوات سال ۹۲ کارگران آبفار دشتستان را پرداخت نکرده است.

او افزود ما ۶۰ کارگر آبفار دشتستان تا پایان فروردین ماه سال جاری زیر نظر شرکت تعاونی آبداران کار می‌کردیم، اما از ابتدای اردیبهشت زیر نظر شرکت پیمانکاری «شقایق برج خلیج فارس» مشغول به کاریم.

این کارگر در ادامه اضافه کرد: دو ماه از معوقات حقوقی کارگران در اسفند ۹۲(به همراه عیدی و سنوات) و فروردین ۹۳ به شرکت تعاونی آبداران مربوط می‌شود و مابقی مطالبات حقوقی کارگران از شرکت پیمانکاری شقایق برج خلیج فارس است.

او با بیان اینکه کارگران آبفار بعد از پایان قرار داد شرکت آبدانان انتظار داشتند زیر نظر شرکت آب وفاضلاب روستایی کار کنند افزود: با وجود شرکت‌های پیمانکاری، بخش قابل توجهی از دستمزد کارگران به حساب کارفرما پرداخت می‌شود.

به گفته بهروزی، این ۶۰ کارگر با قراردادهای یکساله بیش از ۲۰ سال است در مجموعه آب وفاضلاب روستایی کار می‌کنند.

متاسفانه کارفرمای شرکت شقایق برج خلیج فارس علاوه بر تاخیر در پرداخت حقوق، حق بیمه کارگران را هر چند ماه یکبار به حساب تامین اجتماعی پرداخت می‌کند و این موضوع باعثمشکلاتی در زمینه تمدید دفترچه‌های درمانی کارگران شده است.

این کارگر آبفار دشتستان همچنین اظهار داشت: در تجمع امروز تعداد زیادی از آبداران معترض دشتستانی به دلیل کمبود امکانات و بعد مسافتی نتوانستند به همکاران خود ملحق شوند.

نماینده کارگران آبفار دشتستان در خاتمه گفت: در صورت بی‌توجه‌ای مجدد کارفرما به پرداخت مطالباتمان مجددا دست از کار کشیده و به اعتراضات صنفی‌مان ادامه می دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز