خبرگزاری کار ایران

عدم پرداخت حقوق ۲۰ کارگر راه‌آهن طبس یک ماه پس از خاتمه قرارداد پیمانکار

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۶۸

«بعد از گذشت نزدیک به ۱ ماه از اتمام قرارداد با شرکت نادرکاران فردا، این شرکت هنوز با کارگران تسویه حساب نکرده است و بیشتر کارگران این شرکت از ۱ تا ۲ ماه حقوق طلبکارند.»

بیش از ۲۰ نفر از کارگران راه‌آهن طبس که تحت قرارداد با شرکت پیمانکاری «نادرکاران فردا» مشغول به کار بودند، با وجود سپری شدن یک ماه از اتمام قرارداد کارشان بین ۱ تا ۲ ماه حقوق و بیش از ۴ سال حق سنوات خدمت خود را دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران این شرکت پیمانکاری به ایلنا گفت: بعد از گذشت نزدیک به ۱ ماه از اتمام قرارداد با شرکت نادرکاران فردا، این شرکت هنوز با کارگران تسویه حساب نکرده است و بیشتر کارگران این شرکت از ۱ تا ۲ ماه حقوق طلبکارند.

وی همچنین به تاخیر در پرداخت حق بیمه‌ها توسط کارفرما اشاره کرد و مدعی شد: وقتی به اداره بیمه مراجعه کردم گفتند از شهریور ماه، حق بیمه‌ای از سوی کارفرما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

این کارگر وضعیت سایر کارگران را مشابه دانست و گفت: قریب به اتفاق کارگران این شرکت علاوه بر معوقات حقوقی، بین ۴ تا ۵ سال سنوات نیز از شرکت طلبکارند.

در همین حال یکی دیگر از کارگران این شرکت معوقات مزدی خود را ۵ ماه دانست و گفت: از تیرماه ۹۳ حقوقی از این شرکت پیمانکاری دریافت نکرده‌ام و از سال ۸۹ نیز سنوات طلبکارم. وی در ارتباط با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارگران در خصوص دریافت معوقات حقوقی، گفت: هرچه قدر با شرکت تماس گرفتیم کسی پاسخگو نبود و اصلا معلوم نیست تکلیف حق و حقوقمان چه می‌شود.
این کارگر افزود: از پایان آبان ماه قرارداد این شرکت با کارگران به پایان رسیده اما هنوز تسویه حسابی صورت نگرفته است.

تایید تعویق یک ماه حقوق

در همین حال، مدیر شرکت خدماتی بازرگانی نادرکاران فردا در ارتباط با معوقات حقوقی کارگران این شرکت گفت: حقوق کارگران تا پایان مهرماه پرداخت شده و تنها حقوق آبان ماه باقی است که تا قبل از تسویه با شرکت رجا، با کارگران تسویه خواهیم کرد.

وی همچنین اظهارات یکی از کارگران درباره عدم دریافت ۵ ماه حقوق و واریز نشدن حق بیمهٔ کارگران را تکذیب کرد و گفت: چنین موردی وجود نداشته و پرداختی‌ها تا مهرماه به همهٔ کارگران انجام شده است.

گفتنی است، شرکت نادرکاران فردا ارائه دهنده خدمات به شرکت‌های حمل و نقل ریلی است و به عنوان پیمانکار با شرکت راه آهن سراسری ایران(رجا) کار می‌کند. در همین حال برخی از فعالین صنفی می‌گویند وضعیت رسیدگی به مشکلات حقوقی کارگران در شرکت نادرکاران فردا به دلیل آنچه «بی‌توجهی کارفرما به وضعیت کارگران عنوان شده» مناسب نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز