خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تأمین اجتماعی:

دغدغه «غیبت» کارگران مشاغل سخت رفع شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۹۸۱

بر اساس آیین نامه قبلی چنانچه بیمه شده‌ای در هر سال بیش از ۱۰ روز غیبت غیر موجه می‌کرد و یا در مشاغل عادی مشغول به کار می‌شد به جای ۲۰ سال اشتغال می‌بایست ۲۵ سال سابقه در مشاغل سخت و زیان آور احراز می‌کرد تا بازنشسته شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکی از مهم‌ترین موانع بازنشستگی کارگران و بیمه شدگان دارای مشاغل سخت و زیان آور بنا به پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی و تصویب هیات وزیران برطرف شد.

به گزارش ایلنا، سید تقی نوربخش افزود: بر اساس آیین نامه قبلی چنانچه بیمه شده‌ای در هر سال بیش از ۱۰ روز غیبت غیر موجه می‌کرد و یا در مشاغل عادی مشغول به کار می‌شد به جای ۲۰ سال اشتغال می‌بایست ۲۵ سال سابقه در مشاغل سخت و زیان آور احراز می‌کرد تا بازنشسته شود.

وی تصریح کرد: اما بر اساس آیین نامه جدید ۱۰ روز غیبت غیر موجه در سال، به ۳۶۵ روز غیبت غیر موجه در طول ۲۰ سال افزایش یافته و کارگران می‌توانند با ۲۰ سال سابقه متوالی و حداکثر ۳۶۵ روز غیبت غیر موجه بازنشسته شوند.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه طبق مصوبه جدید بیشتر بیمه شدگان شاغل در این نوع مشاغل با سهولت بیشتری بازنشسته خواهند شد، ادامه داد: دراین مصوبه ماده ۱۴آیین نامه قبلی نیز با مواد ۴ و۶ قانون دارای مغایرت بود که اصلاح شده است.

نوربخش افزود: با تسهیلات ایجاد شده وبا توجه اینکه بر اساس قانون کارگاههای دارای مشاغل سخت و زیان آور می‌بایست ظرف ۲ سال نسبت به اصلاح و ایمن سازی محیط اقدام کنند، انتظار می‌رود کارفرمایان نیز تمهیدات لازم را بر اساس قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و قانون کار حداقل در مشاغلی که امکان حذف صفت سخت و زیان آور آن‌ها با رعایت مقررات حفاظتی و بهداشتی قابل رفع است اتخاذ کنند.

وی در خاتمه گفت: با این تمهیدات از سوی کارفرمایان، کارگران و بیمه شدگان کمتر در معرض فرسایش و بیماری قرار می‌گیرند همچنین با ایمن سازی محیط، کارفرمایان نیز از پرداخت حق بیمه اضافی یا خسارت‌های پیش بینی شده در قانون معاف می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز