خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام علیخانی در گفت‌وگو با ایلنا: / تکرار /

اگر آیت‌الله هاشمی احساس وظیفه کند٬ برای ریاست خبرگان می‌آید

کد خبر : ۲۳۲۸۱۵

در جلسه اخیر مجلس خبرگان رهبری یک طرح دو فوریتی داده شده بود که پیش از فوت آیت‌الله مهدوی کنی بود و آن، این بود که مجلس خبرگان به همین شکل ادامه یابد و انتخابات جدید برای ریاست مجلس خبرگان صورت نگیرد. در روز رای‌گیری هم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور نداشتند اما این طرح دو فوریتی فقط پنج رای آورد و نشان داد که آن چیز که از بیرون نشان داده می‌شود با آن چیزی که در داخل مجلس است و تصمیماتی که گرفته می‌شود، بسیار متفاوت است.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ورود یا عدم‌ ورود آیت‌الله هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان هم بستگی به احساس تکلیف و وظیفه است. اگر ایشان احساس وظیفه کنند؛ نه فقط برای مجلس خبرگان بلکه هر کجایی که پای انقلاب و مردم در کار باشد، حضور پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قدرت‌الله علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که پس از فوت ‌آیت‌الله مهدوی کنی نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان مطرح شد و در کنارش، هجمه‌ها به ایشان شروع شد. دلیل این مسئله چیست؟ گفت: هجمه وقتی به یک شخصیتی زیاد می‌شود نشان‌دهنده عظمت آن شخصیت است.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) اظهار داشت: حضرت امام(ره) می‌فرمودند که این افراد موثر نظام هستند که هجمه و حملات علیه آن صورت می‌گیرد و این کار، کار دشمن و برخی دوستان نادان است.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آن چیزی که از فضای مجلس خبرگان گفته می‌شود با واقعیت فاصله دارد، یادآور شد: در جلسه اخیر مجلس خبرگان رهبری یک طرح دو فوریتی داده شده بود که پیش از فوت آیت‌الله مهدوی کنی بود و آن، این بود که مجلس خبرگان به همین شکل ادامه یابد و انتخابات جدید برای ریاست مجلس خبرگان صورت نگیرد. در روز رای‌گیری هم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور نداشتند اما این طرح دو فوریتی فقط پنج رای آورد و نشان داد که آن چیز که از بیرون نشان داده می‌شود با آن چیزی که در داخل مجلس است و تصمیماتی که گرفته می‌شود، بسیار متفاوت است.

علیخانی ادامه داد: من جمله‌ای از آیت‌الله حائری شیرازی نقل می‌کنم و آن، اینکه ایشان مصاحبه‌ای با برنامه‌ای تلویزیونی داشتند که در آن گفتند آیت‌الله مهدوی کنی در خصوص ریاستش بر مجلس خبرگان گفته است، آیت‌الله هاشمی ریاست مجلس خبرگان را به من تفویض کرد. من یادم می‌آید وقتی که در مجلس هشتم حضور داشتم و آیت‌الله مهدوی کنی تازه ریاست مجلس خبرگان را برعهده گرفت بود، گروهی به به و چه چه می‌کردند و این در حالی بود که این مسئله برای آیت‌الله مهدوی کنی که ریاست را برعهده گرفت یا برای آیت‌الله هاشمی اصلا اهمیت نداشت. ما در آن زمان به همراه روحانیون مجلس خدمت آیت‌الله مهدوی کنی رفتیم و برخی از افراد از ریاست ایشان بسیار خوشحال بودند و تبریک می‌گفتند و به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کنایه می‌زدند. مرحوم مهدوی کنی این بحث‌ها را با یک جمله تمام کرد و آن، این بود که ایشان بیان کردند این مسئولیت را آیت‌الله هاشمی به من تفویض کردند و آقای هاشمی از دوستان قبل از انقلاب و زندان من است.

وی با بیان اینکه ورود یا عدم‌ورود آیت‌الله هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان هم بستگی به احساس تکلیف و وظیفه است، تصریح کرد: اگر ایشان احساس وظیفه کنند؛ نه فقط برای مجلس خبرگان بلکه هر کجایی که پای انقلاب و مردم در کار باشد، حضور پیدا می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز