خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری؛

شائبه‌هایی درباره دلایل کشته شدن و تشییع جنازه سریع کارگر شهرداری زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۵۵۲

«پیکر مهدی باغبانی که حوالی ساعت ۶ صبح دیروز کشته شده بود، ظهر روز گذشته و به فاصله‌ی چند ساعت پس از تصادف، تشیع شده است.»

روز گذشتهخبریاز کشته شدن یک کارگر میانسال شهرداری زنجان در هنگام انجام کار منتشر شد. اینحادثه ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه صبح۱۹ آذرماه بر اثر تصادف یک دستگاه خودرو پراید با این کارگر در محل کار او -حدفاصل میدان فلسطین به سمت پل امام حسین - رخ داد. با توجه به اینکه در حاشیه گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان از این حادثه، به کارگرانشهرداری توصیه شده بود برای جلوگیری از تکرار حوادثاینچنینی، از لباس شبرنگ استفاده کنند، خبرنگار ایلنا یک روز پس از این حادثه از مدیر روابط عمومی شهرداری زنجان پرسید که آیا این کارگر میانسال روز گذشته در هنگام وقوع حادثه لباس شبرنگ بر تن داشته است؟

به گزارش ایلنا، «محمد مرادی» مدیر روابط عمومی شهرداری زنجان، هویت کارگر کشته شده را «مهدی باغبانی» معرفی کرد و گفت همانطور که از گزارش پلیس بر می‌آید، بی احتیاطی راننده پراید عامل این حادثه بوده است و بنا بر استعلام شهرداری زنجان، آقای باغبانی در حین حادثه لباس شبرنگ به تن داشته است.

این مقام آگاه با بیان اینکه مهدی باغبانی از کارگران با سابقه ی منطقه ی سه شهرداری زنجان بود، گفت: متاسفانه در چند سال گذشته این چهارمین موردی است که برای کارگان شهرداری اتفاق می افتد.

وی گفت: بر اساس مقررات شهرداری لباس شبرنگ، شلوار، دستکش و چکمه در اختیار کارگران قرار می‌گیرد و این که گفته شده ایشان لباس شبرنگ بر تن نداشتند صحت ندارد.

به گفته ی محمد مرادی به دلیل خطرناک بودن این منطقه برای فعالیت کارگران ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا از این پس ماشین های شستشو وظیفه ی نظافت جداول را به عهده بگیرند.

وی افزود: شهرداری منطقه‌ی دو زنجان اخیرا با خرید ماشین های شستشو اقداماتی را در زمینه مکانیزه کردن نظافت جداول شروع کرده که باید در مناطق هم این روش اجرایی شود. اما باید این را هم در نظر بگیریم که استفاده از ماشین های شستشو تا حدی می تواند پاسخگو باشد و به هر حال باید در شرایط ویژه همچنان از نیروی انسانی بهره برد.

چرا تشیع جنازه زود انجام شد

بنابر گزارشهای دریافتی ایلنا از زنجان، پیکر مهدی باغبانی که حوالی ساعت ۶ صبح دیروز کشته شده بود، ظهر روز گذشته و به فاصله‌ی چند ساعت پس از تصادف، تشیع شده است. ایلنا دلیل این این سرعت عمل در تدفین او را از مدیر روابط عمومی شهرداری زنجان جویا شد. وی گفت: ایشان صبح ساعت ۶ تصادف کردند و ساعت ۲ بعدازظهر تشیع شد چون بهشت زهرا متعلق به خود شهرداری است و روند کارها به سرعت صورت می گیرد.
وی درپاسخ به این سوال که آیا جنازه این کارگر نباید به پزشکی قانونی ارجاع می شد، توضیح داد: چون علت فوت مشخص بود دیگر دلیلی برای تعلل در وقت وجود نداشت از این رو شرایط تدفین ایشان به سرعت فراهم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز