خبرگزاری کار ایران

با وجود هشدار رسانه‌ای؛

سه کارگر پارس جنوبی براثر تنفس «گاز ترش» مسموم شدند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۵۱۹

پیش از این اعضای این نهاد کارگری با انتشار نامه‌ای از خطرات احتمالی نشتی این لوله‌ها هشدار داده بودند. در این نامه، دلیل افزایش حوادثشغلی در این منطقه «کاهش نظارت‌های کنترل کیفی بر عملکرد پیمانکاران تاسیات‌ فازهای ۱۷ و ۱۸منطقه ویژه پارس جنوبی» ذکر شده بود.

منابع خبری ایلنا در منطقه پارس جنوبی از گاز گرفتگی سه کارگر بهره‌بردار پروژه‌های پالایشگاهی فازهای ۱۷ و ۱۸عسلویه بر اثر تنفس گاز ترش در روز ۱۸ آذر خبر می‌دهند.

منابع کارگری به ایلنا گفته‌اند مصدومیت این سه کارگر حوالی ساعت ۱۱ پس از آن اتفاق افتاد که سه کارگر شرکت پیمانکاری «ایدرو» مجری پروژه های شرکت «i. g. c» در پارس جنوبی حین انجام کار بر اثر نشتی یکی از لوله‌های منطقه عملیاتی دچار گاز گرفتگی شدند.

یکی از اعضای اتحادیه نیروی کار پروژ‌ه‌ای ایران درباره این حادثه گفت: پیش از این اعضای این نهاد کارگری با انتشار طلاعیه‌ای از خطرات احتمالی نشتی این لوله‌هاهشدارداده بودند. در این نامه، دلیل افزایش حوادثشغلی در این منطقه «کاهش نظارت‌های کنترل کیفی بر عملکرد پیمانکاران تاسیات‌ فازهای ۱۷ و ۱۸منطقه ویژه پارس جنوبی» ذکر شده بود.

این کارگر امروز به ایلنا گفت: این لوله‌ها هنوز تاسیسات مورد نظر را برای بهره‌برداری ندارند و نیروهای بهره بردار برای خارج کردن گاز، به این لوله‌ها گاز ترش تزریق می‌کنند.

به گفته وی، پس از نشت گاز همه کارگران از محوطه خارج شده‌ بودند اما سه کارگری که کار بهره‌برداری را انجام می‌دادند در محل حاضر بودند و دچار مسمومیت شدند.

حال این سه کارگر وخیم گزارش شده است.

این فعال کارگری افزود: بعد از انتقال این سه کارگر برای درمان، هیچ گزارشی از محل بستری و وضعیت مصدومان(که آیا زنده مانده‌اند یا خیر) در دست نداریم.

این منبع خبری، با ناکافی خواندن امکانات درمانی موجود در منطقه عسلویه گفت: به دلیل نارسایی‌هایی که در بخش درمان منطقه پارس جنوبی وجود دارد، بیشتر حوادثناشی از کار منجر به فوت کارگران می‌شود.

به گفته وی، صرف نظر از خطراتی که بابت آلوده بودن هوای منطقه پارس جنوبی متوجه سلامتی کارگران و ساکنان منطقه است، کارگران شاغل در پروژه‌های پارس جنوبی به دلیل ماهیت کارشان روزانه در معرض جدی حوادثشغلی قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز