خبرگزاری کار ایران

معاون کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

بیش از ۷۰ درصد کارگران البرزی با قرارداد موقت كار می‌كنند

در شرایط موجود، قانون کار معضلی برای صنعت به شمار نمی‌رود/ وجود سازمانی که بتواند به حمایت از اصناف و مشاغل بپردازد در استان البرز احساس می‌شود.

ایلنا: معاون اداره كل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز اعلام كرد: بیش از ۷۰ درصد از کارگران استان البرزی با قرارداد موقت مشغول به كارند.

به گزارش ایلنا، عباس میرباذل در جلسه کمیسیون صنعت و معدن استان البرز در خصوص مشكلات بیمه بیكاری این استان گفت: اگر کارگری شغل خوبی داشته باشد به فکر بیمه بیکاری نمی‌افتد و هیچ کارگری حاضر نیست به خاطر بیمه بیکاری کار خود را از دست بدهد.

معاون اداره كل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در خصوص آیتم‌های بیمه بیکاری گفت: بیمه بیکاری دارای آیتم‌های مختلفی است که شامل معرفی کردن فرد به اداره فنی و حرفه‌ای جهت آموزش هم می‌شود و اگر فردی بیسواد باشد به اداره سواد آموزی جهت آموزش معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: در این میان اگر کارخانه‌ای جهت تکمیل منابع انسانی خود بر آید در وهله اول لیست افراد موجود در بیمه بیکاری در اولویت قرار دارد.

میرباذل در ادامه پیرامون قانون كار نیز افزود: در شرایط موجود، قانون کار معضلی برای صنعت به شمار نمی‌رود.

این مقام دولتی در باره اصلاح قانون کار گفت: بحث اصلاح قانون کار در یک ترکیب سه جانبه به مجلس ارجاع داده شده تا نظرات خود را بگویند.

وی با تاکید بر آموزش قانون کار به مدیران و سرپرستان و خلاهای موجود در بحث سازمانی گفت: در بحث سازمانی، وجود سازمانی که بتواند به حمایت از اصناف و مشاغل بپردازد در استان البرز احساس می‌شود.

وی در پایان گفت: فقدان انجمن صنفی کارفرمایی در استان البرز با خواست‌های ملی مبنی بر وجود نهاد قوی کارفرمایی در کشور سازگار نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز