خبرگزاری کار ایران

صبح امروز اتفاق افتاد:

تجمع نگهبانان پست‌های برق تهران مقابل وزارت نیرو

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۶۷

«تا پایان سال ۹۰ قراردادهای کاری ما بصورت معین و موقت بسته می‌شد و وزارت نیرو مطابق قانون کار همه مطالبات کارگران نگهبانی پست‌های برق را پرداخت می‌کرد اما از سال ۹۱ تا کنون قراردادهای کار این وزارتخانه طوری تنظیم شده است که ماهیت کارگر یا کارمند بودن کارگران نگهبان مشخص نیست.»

جمعی از کارگران نگهبانی پست‌های برق وزارت نیرو صبح امروز در اعتراض به نامشخص بودن شرایط استخدامی خود در مقابل ساختمان این وزارت خانه واقع در بزرگ‌راه نیایش تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع صنفی به ایلنا گفت: حدود ۱۵۰ نفر از کارگران نگهبان پست‌های برق تهران به نمایندگی از سوی ۷۰۰ کارگری که هم اکنون به عنوان نگهبان در پست‌های برق مشغول کارند در این اجتماع صنفی حضور دارند.

وی در تشریح شرایط شغلی‌ معترضان پیش از تغییراتی در سال ۹۱ گفت: مطابق قانون ابلاغیه اصل ۴۴ قانون اساسی، امور مربوط به پست‌های برق از مصادیق امور حاکمیتی محسوب می‌شود، بنابراین شغل کارگران نگهبان پست‌های برق نیز شغلی حاکمیتی محسوب می‌شود چنانچه از سال ۸۸ تاکنون تمامی کارگران نگهبان پست‌های برق طبق مصوبه هیات وزیران بدون واسطه‌گری شرکت‌های تامین خدمات نیروی انسانی و بصورت مستقیم و مطابق قانون کار با وزارت نیرو قرارداد کار امضا می‌کنند.

این کارگر نگهبانی وزارت نیرو ادامه داد: تا پایان سال ۹۰ قراردادهای کاری ما بصورت معین و موقت بسته می‌شد و وزارت نیرو مطابق قانون کار همه مطالبات کارگران نگهبانی پست‌های برق را پرداخت می‌کرد اما از سال ۹۱ تا کنون قراردادهای کار این وزارتخانه طوری تنظیم شده است که ماهیت کارگر یا کارمند بودن کارگران نگهبان مشخص نیست.

وی افزود: صرف نظر از اینکه با وجود بالابودن سابقه کاری کارگران نگهبان پست‌های برق هیچ مزایایی از بابت اجرای طرح طبق طبندی مشاغل به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد؛ واقعیت این است که مبنای پرداخت‌های مزدی این کارگران در وزارت نیرو مشخص نیست بطوری که در عمل این مسئولان وزارت نیرو هستند که تشخیص می‌دهند با نگهبانان پست برق بصورت کارگری یا کارمندی تسویه حساب کنند.

این کارگر سابقه کار همکاران معترضش از حدود ۸ تا ۱۴ سال اعلام کرد و گفت: از سال ۹۱ تاکنون مسئولان این وزارتخانه با رویکرد کاهش هزینه‌های خود در مورد چگونگی پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها به شیوه کارمندی یا کارگری تصمیم گیری می‌کنند؛ بطوری که در چند سال اخیر افزایش دستمزد و عیدی پایان سال آن‌ها برمنبای کارمندی پرداخت شده است.

معترضان در عین حال افزودند: وضعیت نامشخص استخدامی آن‌ها در حالی ادامه دارد که سال گذشته حدود ۷۰ نفر از طریق آزمون و در چارچوب قانون استخدامی کشوری به عنوان نگهبان در وزارت نیرو استخدام شده‌اند.

این کارگران با بیان اینکه مسئولیت شغلی نیروهای تازه‌ جذب شده با مسئولیت شغلی آن‌ها هیچ تفاوتی ندارد خواستار یکسان سازی ضوابط استخدامی خود شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز