خبرگزاری کار ایران

دردسرهای کارگران «لامرد» در فقدان هیئت حل اختلاف

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۶۳

«کارگران شاغل در واحد‌های مستقر در لامرد برای پی گیری پرونده شغلی خود ناچارند به شهرستاهای مجاور همچون لار سفر کنند.»

یک فعال کارگری در شهرستانهای لامرد در استان فارس از فقدان هیات حل اختلاف در اداره کار این شهرستان انتقاد کرد.

«مرتضی عبدالله‌زاده» مسئول روابط عمومی خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر در این باره به ایلنا گفت: وجود نداشتن هیأت حل اختلاف در اداره کار این شهرستان مراحل رسیدگی قانونی به شکایات و اختلافات کارگری را در این شهرستان با مشکلاتی مواجه کرده است.

او با بیان اینکه در شهرستان لامرد کارگران زیادی در مجتمع‌های بزرگ نفت و گاز فعالیت دارند افزود: کارگران شاغل در واحد‌های مستقر در لامرد برای پی گیری پرونده شغلی خود ناچارند به شهرستاهای مجاور همچون لار سفر کنند.


عبدالله‌زاده وظیفه هیأت حل اختلاف را رسیدگی به پرونده شکایات کارگران واحد‌های تولیدی، موسسات دولتی و غیر دولتی که از نظر حقوق کار با کارفرمایان خود مشکل دارند دانست و گفت: نخستین مرجعی که می‌تواند دادگاه طرح اختلاف کارگر و کارفرما باشد هیات تشخیص است اما قانون کار دومین مرجع رسیدگی کننده به اختلافات کارگر و کارفرما را هیئت حل اختلاف معین کرده است.

به گفته مسئول روابط عمومی خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر، هم‌اکنون برخی از کارگران این شهرستان‌ها بدون قرارداد، حق بیمه و سایر حقوق قانونی مشغول به کارند و به دلیل آشنا نبودن به حقوق خود به راحتی اخراج می‌شوند در حالی که قانون کار، راه‌های ساده‌ای برای حمایت از حقوق کارگران پیش‌بینی کرده است. اختلافات بین کارفرما با کارگر یا کارآموز ابتدا در هیات تشخیص طرح می‌شود که تشکیل آن در ماده ۱۵۷ قانون کار پیش‌بینی شده است. کارگران به راحتی می‌توانند در این مراجع طرح شکایت کنند و مانع از پایمال شدن حقوق خود شوند.

این فعال کارگری در خاتمه تاکید کرد: با توجه به حجم بالای نیروی انسانی در این واحدهای صنعتی از مسئولان بویژه رئیس اداره کار شهرستان لامرد می‌خواهیم برای تشکیل هیأت حل اختلاف در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد مطابق وعده‌هایشدر روز کارگر(۹۳)پی گیری لازم را انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز