خبرگزاری کار ایران

/ مجلس در کلام بزرگان – ۳ /

روحانی؛ احترام فرزند مجلس به رأی اکثریت

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۹۵

ما در چارچوب قانون بدون لجبازی و یا مقاومت، تابع محض قانون هستیم و حرکت‌های غیرمنطقی را در این زمینه نمی‌پذیریم.

مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن اصلی قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن در کشور، همواره مورد توجه چهره‌های بزرگ و شاخص نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

به گزارش ایلنا، در این مقال بیانات حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و همچنین اکبر هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد رؤسای جمهور پیشین را درباره مجلس و عملکردش بازنشر می‌دهیم.

کسی عصبانی نباشد
یک روز پس از استیضاح وزیر علوم دولت یازدهم و برکناری وی در تهران، رئیس جمهور در دومین روزی که از سفر استانی خود به اردبیل، واکنشی نرم و قانونی به این تصمیم مجلس داشت.

دکتر حسن روحانی در دیدار ایثارگران استان اردبیل با تاکید براینکه کسی نباید از استیضاح عصبانی شود و همه باید در چهارچوب قانون قواعد بازی را بپذیریم افزود: ما به رأی نمایندگان مجلس احترام می‌گذاریم و از استیضاح ناراحت نیستیم و نباید کسی در این زمینه عصبانی باشد،

زیرا ما همه در کنار هم هستیم؛ هر چند دوست داشتیم وزیر علوم رأی اعتماد بگیرد، به تصمیم مجلس احترام می‌گذاریم.

تابع محض قانون
روحانی تصریح کرد: نباید کسی از این حرکت مجلس ناراحت باشد، زیرا ما در چهارچوب قانون به رأی اکثریت مجلس بها می‌دهیم و در بسط اجرای قانون پیرو نظر نمایندگان مجلس و شورای نگهبان هستیم.

ما در چارچوب قانون بدون لجبازی و یا مقاومت، تابع محض قانون هستیم و حرکت‌های غیرمنطقی را در این زمینه نمی‌پذیریم، چرا که مجلس و دولت و قوه قضاییه در کنار هم هستند و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، کار‌ها را به پیش می‌بریم تا به مقصد واقعی برسیم.

فرزند مجلس
وی پیش از این هم تیرماه و در دیدار با نمایندگان مجلس گفته بود: «من همواره خود را فرزند مجلس دانسته‌ام و با بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سابقه رفاقت و همکاری دیرین دارم و خوشبختانه‌ امروز شخصیت‌های بزرگ و فرهیخته‌ای در مجلس برای خدمت به مردم حضور دارند».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز