خبرگزاری کار ایران

درک داستانی مقدم‌راد از رنگ قرمز در یک کتاب

کد خبر : ۲۳۰۴۰۲

«قرمز جدی» مجموعه‌ای با ۱۳ داستان کوتاه است. نخ تسبیح تمام داستان‌ها مفهمومی از رنگ قرمز است. البته نه فقط مفهوم دیداری رنگ قرمز بلکه تاویل‌های متفاوت از رنگ قرمز که شامل ویژگی‌های خلقی و قضاوت‌های متفاوت از قرمز می‌شود.

دنیا مقدم‌راد که سابقه کار در حوزه تئاتر و فیلمنامه‌نویسی دارد و چندی پیش با انتشار مجموعه داستان «قرمز جدی» به دنیای داستان‌نویسی هم وارد شده بود؛ از آماده انتشار بودن ترجمه یک مجموعه ۳۰جلدی کار کودک خبر داد.

مقدم‌راد که به گفته خودش از دنیای تئاتر به داستان‌نویسی آمده‌؛ به خبرنگار ایلنا گفت: این ۳۰ کتاب درواقع یک مجموعه ترجمه شده از آثار آلمانی ویژه کودکان است. موضوع و محتوای این کتاب‌ها هم آموزش مهارت‌های زندگی در قالب عباراتی ساده و تصویرهایی جذاب است. این مجموعه در اصل سری مشترکی از کارهای مرتبط با حوزه کتاب کودک است که توسط چند ناشر مختلف آلمانی منتشر شده بود. درحال حاضر هم به دنبال یک ناشر مناسب هستم تا کار چاپ این مجموعه را به او بسپارم.

وی ادامه داد: در گذشته هم سابقه کار برای کودکان را داشته‌ام ولی این کارها در حوزه تئاتر و فیلمنامه انیمیشن بوده است.

مقدم‌راد در رابطه با مجموعه داستان «قرمز جدی» گفت: این مجموعه داستان اولین مجموعه داستانی من است که حاصل کنار هم قرار دادن ۱۳ داستان کوتاه است؛ داستان‌هایی که حاصل ۲ سال کار مداوم بوده‌اند. وجه مشترک و نخ تسبیح تمام داستان‌هایش مفهمومی از رنگ قرمز است. البته نه فقط مفهوم دیداری رنگ قرمز به معنی سرخ بودن، بلکه تاویل‌های متفاوت از رنگ قرمز که شامل ویژگی‌های خلقی و قضاوت‌های متفاوت از قرمز را هم دربرمی‌گیرد. حتی نمودهای گرافیکی رنگ قرمز در شهر و تابلوهای راهنمایی و رانندگی که مفهومی مثل هشدار یا ممنوعیت را به ذهن متبادر می‌کند هم در این داستان‌ها درنظر گرفته شده است.

این نویسنده در رابطه با احتمال ادامه چنین مجموعه داستا‌ن‌هایی در قالب رنگ‌های دیگر و پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در آینده مجموعه داستانی رنگارنگ از شما ببینیم، گفت: فعلا تصمیمی برای رفتن به سراغ رنگ‌های دیگر ندارم. قرمز جدی درواقع یک اتفاق بود و اگر بنا باشد رنگ‌های دیگر هم صاحب مجموعه داستان شود؛ خودش باید رخ بدهد.

مقدم‌راد در پایان درباره دل‌مشغولی این روز‌هایش گفت: این روز‌ها بیشتر متمرکز به دو فعالیت مجزا هستم که در نگاه اول هیچ ارتباطی با هم ندارند. اولین دغدغه جلو بردن طرح «کفش فرش» است که به تازگی به‌عنوان یک اختراع هم ثبت شده و در مرحله بعد ذهنم درگیر نوشتن فیلمنامه‌ی سینمایی جدیدی‌ست که مثل بیشتر فیلمنامه‌هایم مضامینی ملودرام و اجتماعی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز