خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کرج خبر داد:

انتظار ده هزار کارگر ساختمانی در کرج برای دریافت بیمه

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۴۱

«تمام کارگرانی که تا پایان اردیبهشت امسال برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کرده بودند بیمه شدند اما آندسته از کارگران ساختمانی که بعد از این ماه ثبت نام کردند با گذشت بیش از ۶ ماه هنوز بیمه نشده‌اند.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کرج از انتظار حداقل ده هزار کارگر ساختمانی این شهرستان برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

«فرهنگ ترکاشوند» در این باره به ایلنا گفت: تمام کارگرانی که تا پایان اردیبهشت امسال برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کرده بودند بیمه شدند اما آندسته از کارگران ساختمانی که بعد از این ماه ثبت نام کردند با گذشت بیش از ۶ ماه هنوز بیمه نشده‌اند.

او با اشاره به ثبت نام ۲ هزار کارگر ساختمانی برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی توسط نهاد صنفی متبوعش، افزود: این ۲ هزار نفر جدا از کارگران ساختمانی دیگری هستند که توسط سایر نهادهای صنفی شهرستان کرج ثبت نام شده‌اند.

این فعال کارگری در ادامه بیان کرد: این در حالی است که فنی و حرفه‌ای در ماه گذشته نزدیک به ۸ هزار کارت مهارت برای کارگران ساختمانی کرج صادر کرده و این کارگران به زودی به صف نوبت بیمه سازمان تامین اجتماعی اضافه می‌شوند.

ترکاشوند در ادامه با انتقاد از مجلس که با تلاش برای محدود کردن بیمه کارگران ساختمانی مانع بیمه تعداد زیادی از این کارگران شده است، گفت: سازمان تامین اجتماعی در اقدامی غیر قانونی اعلام سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را به نظر نهایی مجلس منوط کرده است.

او در عین حال با انتقاد از فنی و حرفه‌ای که کارت‌های مهارت کارگران ساختمانی استان البرز را با تاخیری چندین ماهه صادر کرد، ابراز امیدواری کرد این رویه در آینده تکرار نشود.

ترکاشوند در ادامه معضل بیکاری کارگران ساختمانی را بغرنج توصیف کرد و گفت: بسیاری از کارگران ساختمانی بیمه شده به خاطر بیکاری طولانی مدت، هزینه پرداخت حق بیمه را ندارند و بیمه شان باطل می شود. همچنین بسیاری از کارگران ساختمانی که بیمه ندارند دست نگه داشتنه‌اند تا توانایی پرداخت حق بیمه را پیدا کنند و سپس ثبت نام کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کرج در پایان همکاری شعب سازمان تامین اجتماعی کرج با انجمن صنفی متبوعش را خوب توصیف کرد و از مذاکره و رایزنی با فنی و حرفه‌ای برای واگذاری صدور کارت‌های مهارت به این تشکل صنفی خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز