خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

بهای نان مبنای محاسبه هزینه زندگی مزدبگیران است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۹۸

«افزایش ۳۰ درصدی بهای نان از هم اکنون دردستور کار جلسات کمیته دستمزدهای شورای عالی کار قرار خواهد گرفت / بعید است که در فاصله زمانی باقیمانده از سال جاری این شورای عالی بتواند در مورد جبران دستمزد سال جاری کارگران مصوبه ای را داشته باشد.»

در پی افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان، رئیس فراگیرترین تشکل رسمی کارگری کشور گفت: گران شدن نان از هم اکنون باید موضوع جلسات کمیته مزد شورای عالی کار قرار گیرد.

«اولیا علی‌بیگی» رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: از قرار معلوم ناتوانی دولت در تامین یارانه‌ نان باعثشد تا قیمت این کالای اساسی تا ۳۰ درصد گران شود.

این مقام کارگری گفت: بطور کلی نان نقش کلیدی در محاسبه هزینه زندگی مزدبگیران دارد و به همین دلیل بهای آن مبنای اصلی محاسبه دستمزد کارگران است.

وی ادامه داد: به همین دلیل افزایش ۳۰ درصدی بهای نان از هم اکنون در دستور کار جلسات کمیته دستمزدهای شورای عالی کار قرار خواهد گرفت امابا توجه به تجربیات سالهای گذشته بعید است که در فاصله زمانی باقیمانده از سال جاری این شورای عالی بتواند در مورد جبران دستمزد کارگران مصوبه ای را داشته باشد.

این مقام کارگری افزود: طرح تاثیرات افزایش بهای نان بر اقتصاد خانواده های کارگری باید با جدیدت دنبال شود تا حداقل بتوان شکاف ایجاد شده را در زمان محاسبه دستمزد سال آینده جبران کرد.

وی گفت: باید پذیرفت که مصوبه دستمزدهای شورای عالی کار بصورت مستقیم و غیر مستقیم نقش تعیین کننده‌ای در تغییر ساختار اقتصادی جامعه میلیونی مزدبگیران دارد.

علی‌بیگی در عین حال یادآور شد: با دلیل خاص بودن شرایط تعیین دستمزد کارگران نانوا، حداقل از سال ۹۰ تاکنون دستمزد این گروه از کارگران افزایش نیافته است چنانچه در تمامی این سالها انجمن‌های صنفی کارگران نانوا در سراسر کشور بارها مسئله عدم افزایش دستمزدهای خود را به مسئولان محلی و کشوری یادآورشده اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم حداقل این افزایش ۳۰ درصدی بهای نان دستمزد ثابت نگهداشته کارگران نانوا را ترمیم کند، افزود: به واقع اگر دولت در تامین و تخصیص یارانه نان بهتر عمل می‌کرد امروز از افزایش ۳۰ درصدی بهای نان خبری نبود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز