خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در جمع مردم گلستان:

پای قول‌هایم خواهم ایستاد / اگر لازم بود ۵۰ وزیر معرفی می‌کردم

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۶۹۶

دوران افراط و فضای امنیتی بسر آمده است و ما در دوران وحدت و اتحاد و اقتدار و فضای باز برای کمک به یکدیگر راه اعتدالی فرهنگ را ادامه خواهیم داد / اگر لازم بود ۵۰ وزیر را معرفی می‌کردم اما از راه خود و وعده‌ای که سال گذشته به جوانان دادم؛ بازنخواهم ایستاد.

حسن روحانی پس از ورود به استان گلستان با حضور در ورزشگاه آزادی شهر گرگان در جمع مردم استان گلستان گفت: امروز گلستان ما به مراتب از دیروز سرزنده‌تر و شاداب‌تر و آماده‌تر برای خدمت به ایران عزیز است. من بعد از پیروزی در انتخابات به شهر شما آمدم و در آن روز شاهد استقبال بسیار گرم شما بودم و امروز نیز استقبال بسیار گرمی در خیابان‌ها و در مسیر راه از فرودگاه تا استادیوم صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وی گفت: دو طرف در وعده‌ای که سال گذشته در ۲۴ خرداد پای صندوق آرا به یکدیگر دادیم؛ وفادار هستیم و خواهیم ماند. آنچه من به شما وعده دادم نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان بود که پای وعده خود تا لحظه آخر و با همه توان ایستاده‌ام.

روحانی تاکید کرد: به نسل جوان کشور به ویژه جوانان دانشجو وعده می‌دهم که پای قول‌های خود خواهم ایستاد. در مورد اینکه ۵ وزیر علوم به مجلس معرفی کردم؛ باید بگویم اگر لازم بود ۵۰ وزیر را معرفی می‌کردم اما از راه خود و وعده‌ای که سال گذشته به جوانان دادم؛ بازنخواهم ایستاد.

رئیس جمهور یادآور شد: دوران افراط و فضای امنیتی بسر آمده است و ما در دوران وحدت و اتحاد و اقتدار و فضای باز برای کمک به یکدیگر راه اعتدالی فرهنگ را ادامه خواهیم داد. فرهنگ دوستی، اتحاد، برادری و تعامل با جهان مسیر راهی است که اسلام برای ما تعیین کرده و مردم بزرگوار ما پای پرچم وحدت و تعامل ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این روزها ایام قانون اساسی، مرحوم مدرس و مجلس شورای اسلامی است؛ گفت: ۱۰ آذر روز احترام به مجلس شورای اسلامی و ۱۲ آذر روز قانون اساسی است. همه ما باید پایبند به قانون باشیم. این همان ریلی است برای ما مشخص شده تا بر مبنای آن قطار توسعه و پیشرفت و سرافرازی کشور را قرار دهیم.

روحانی با تاکید بر اینکه همه ما به قانون احترام خواهیم گذاشت؛ گفت: هیچکس نباید از قانون تخلف کند. همه آنهایی که خدایی ناکرده دیروز یا امروز از مسیر قانون تخطی کردند؛ بدانند امروز ملت ما متحد و یکپارچه در برابر قانون‌گریزی، تخلف از قانون و فساد ایستادگی می‌کند و مسیر و راه توسعه را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور یادآور شد: علیرغم اینکه دست‌های توطئه‌گر در منطقه و جهان قیمت نفت را کاهش داده و علیرغم اینکه آنها فکر می‌کنند برای ایران اسلامی و اقتصاد کشور مشکلاتی فراهم کرده‌اند اما ملت بزرگوار ما بداند که هفته آینده لایحه بودجه را بدون کسری بودجه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد.

وی افزود: علیرغم فشارها و مشکلاتی که برخی فکر می‌کنند در سال جاری وجود داشت اما تمام بودجه استانی سراسر کشور را به طور کامل پرداخت کردیم درحالیکه هیچ سالی در گذشته وجود نداشته که در آذر ماه تمامی بودجه عمرانی استان‌ها توسط دولت پرداخت شود.

روحانی با بیان اینکه تا امروز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی پرداخت کرده‌ایم؛ گفت: تا پایان سال این مبلغ به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و قطعا بودجه سال آینده ما دارای رشد خواهد بود. مبلغی که به عنوان بودجه سال آینده شب گذشته در هیات وزیران تصویب شد ۲۱۹.۶ میلیارد تومان بود که البته در پایان هفته با تغییر متخصری تقدیم مجلس خواهد شد.

وی گفت: برای سال آینده بودجه عمرانی ما ۴۶.۱ هزار میلیارد تومان خواهد بود. برای اشتغال و ازدواج جوانان نیز تسهیلات لازم را پیش‌بینی کردیم و برای سال آینده نیز پیش‌بینی خواهیم کرد. در مسیری که امروز قرار داریم باید در این کشور توسعه را به وجود بیاوریم تا از رکود عبور کنیم. البته ما اولین قدم‌ها را برداشته‌ایم و باید رونق اقتصادی به وجود بیاوریم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در رونق اقتصادی همه مردم از بخش خصوصی و عمومی، غیردولتی و دولتی باید دست به دست هم بدهند؛ گفت: بدانید که مسیر آینده کشور بدون تردید مسیر پیشرفت، ‌ توسعه و امیدواری خواهد بود. ملت بزرگ ایران و شما مردم گرگان بدانید که تعامل ما با دنیا و همسایگان روز به روز بیشتر می‌شود و فردا نیز دو رئیس جمهور از ترکمنستان و قزاقستان به شهر شما در مرز ما و آسیای مرکزی برای افتتاح راه‌آهنی که گرگان را به ترکمنستان، قزاقستان و آسیای مرکزی متصل خواهد کرد قدم می‌گذارند.

وی ادامه داد: همه بدانند استان گلستان دالان توسعه کشور خواهد بود ما نیازمندیم برای تحول در این استان سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم اشتغال پایدار را به وجود بیاوریم. شما می‌دانید صدها شرکت داخلی و خارجی برای ماه‌های آینده خود را آماده ورود به ایران کرده‌اند. ما در مسیر تعامل سازنده با دنیا مساله هسته‌ای را به مقصد خواهیم رساند. شما نیز تردیدی نداشته باشید که ۱ + ۵، دنیای غرب و شرق و منطقه همه نیازمندند که با ایران دارای تعامل سازنده باشند.


رئیس جمهور تاکیدکرد: ایران کشور باعظمتی است که روز به روز بر عظمت ملت آن افزوده می‌شود امروز دنیا در امنیت منطقه و جهان به ایران نیازمند است. از سوی دیگر دنیا برای تحرک اقتصادی منطقه و جهان نیز نیازمند ایران زمین است. ایران سرزمین حرکت و توسعه برای منطقه و جهان بوده و خواهد بود.


وی افزود: در طول ۱۵ ماه گذشته حداقل ۱۵ قدم مهم برای توافق در مساله هسته‌ای بین دو طرف برداشته شده امروز در نقطه‌ای هستیم که دنیا در مسائل اساسی در زمینه هسته‌ای ما را قبول کرده. آنها امروز قبول دارند که در خاک ایران غنی‌سازی انجام خواهد شد، قبول دارند که ما در اراک، رآکتور آب سنگین خواهیم داشت و به تحقیق و توسعه و فعالیت در فردو ادامه خواهیم داد.

روحانی خاطرنشان کرد: دنیا قبول دارد که ایام امروز ایام پایان تحریم ظالمانه علیه ملت ایران است. ما برداشتن تحریم و پاره کردن زنجیرهای ظالمانه تحریم را حق مسلم ملت ایران می‌دانیم. همانطور که ادامه فناوری‌های پیشرفته را حق مسلم خود می‌دانیم و این دو مسیر را با یکدیگر ادامه خواهیم داد. تردیدی نکنید که ملت ایران پیروز صحنه خواهد بود و سال آینده وضع ما بهتر خواهد شد.


رئیس جمهور با بیان اینکه گلستان استانی است که در آن شاهد تحول در کشاورزی، از جمله آبیاری و زه‌کشی خواهیم بود گفت: این استان در واقع استان افتخارات فرهنگی و بزرگان تاریخ و عاشقان پیامبر و اهل بیت است. تصمیم ما بر این شد که ۱۲۱ پروژه عمرانی را برای کل استان و شهرستان‌های منطقه به ارزش ۵۸۱ میلیارد تومان ظرف امسال و سال آینده عملیاتی و اجرایی کنیم که فردا در شورای اداری استان به تفصیل جزییات آن را بیان خواهم کرد.


وی ادامه داد: علاوه بر این چند پروژه مهم دیگر نیز وجود دارد که در روزهای آینده به اطلاع شما خواهم رساند. زه‌کشی زمین‌ها برای هزاران هکتار در استان گلستان ادامه خواهد یافت. من مقیدم مطالبی را وعده بدهم که مطمئن هستم اجرایی می‌شود. بنابراین ۲۲ هزار هکتار زه‌کشی ظرف دولت یازدهم برای سرزمین‌های زراعی به اتمام خواهد رسید و برای بهره‌گیری از آنها برنامه‌ریزی خواهیم کرد.


روحانی یادآور شد: سدهایی مثل زرین‌گل و قره چای در دست اجرا داریم که تا اوایل سال آینده به اتمام می‌رسد و این برنامه را داریم که سد نرماد را تا پایان ۵ سال آینده تمام کنیم بهره‌برداری آن می تواند تحول بزرگی در بسیاری از شهرستان‌های استان گلستان ایجاد کند.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه کار راه‌آهن مشهد به گرگان از سمت مشهد شروع شده است گفت: در روزهای آینده این کار از شهر گرگان نیز آغاز خواهد شد. ما معتقدیم که استان گلستان از لحاظ گردشگری استعداد فراوانی دارد برای همین در ۱۵ ماه گذشته در برخی موارد گردشگران خارجی دو یا سه برابر شده است که این می‌تواند برای کشور توسعه و اشتغال ایجاد کند. از نظر ما استان گلستان آمادگی جذب گردشگر را دارد و ما می‌خواهیم آشوراده را به مرکز مهم گردشگری تبدیل کنیم.


وی افزود: در این زمینه بحث‌های فراوانی در هیات دولت شد و ما آخرین مسائل را شب گذشته در این مورد به امضا رساندیم همچنین تبدیل منطقه اینچه‌برون به منطقه آزاد از برنامه‌های دیگری است که در دستور کار خواهیم داشت. این منطقه به منطقه بزرگی برای تبادل انواع سنگ‌های معدنی تبدیل خواهد شد و شاهد توسعه بزرگی در سال‌های آینده در این استان خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز