خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به عدم پرداخت دو ماه حقوق:

کارگران معادن البرز شرقی دست از کار کشیدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۵۳۴

صبح روز دوشنبه بیش از ۱۴۰۰ کارگر معادن البرز شرقی به همراه رانندگان اتوبوس این معادن و رانندگان کامیون زغالکش و پیمانکاران جزئی در اعتراض به عدم پرداخت ۷۰ روزهٔ حقوق و مزایای کارگران این معدن در محل کارشان منطقهٔ طزره، اعتصاب کردند و برای چند ساعت دست از کار کشیدند.

معوقات حقوقی ۱۴۰۰ کارگر معادن البرز شرقی وارد هفتادمین روز خود شد

یکی از کارگران معادن البرزشرقی در گفتگویی با ایلنا از اعتصاب چند ساعتهٔ ۱۴۰۰ کارگر معادن البرز شرقی خبرداد و گفت: صبح روز دوشنبه(دهم آذر ماه(بیش از ۱۴۰۰ کارگر معادن البرز شرقی به همراه رانندگان اتوبوس این معادن و رانندگان کامیون زغالکش و پیمانکاران جزئی در اعتراض به عدم پرداخت ۷۰ روزهٔ حقوق و مزایای کارگران این معدن در محل کارشان منطقهٔ طزره، اعتصاب کردند و برای چند ساعت دست از کار کشیدند.

گفته می‌شود کارفرما دلیل عدم پرداخت معوقات را کمبود منبع مالی عنوان کرده است.

منابع کارگری در خصوص تعویق در پرداخت دستمزد‌ها و بیمه‌های کارگران معدن البرز شرقی به ایلنا گفته‌اند علاوه بر تعویق ۷۰ روزهٔ حقوق کارگران، حق بیمه ۱۴۰۰ کارگر این واحد معدنی با تاخیر چند ماهه به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و در حال حاضر ۴ ماه است که حق بیمه کارگران معادن البرز شرقی پرداخت نشده است.

وی همچنین در خصوص قول‌های داده شده از سوی مسولین معدن برای پرداخت معوقات به ایلنا گفت: یک سری قول‌هایی از سوی مسولین معدن داده شده اما به این شکل که پیش می‌رود دیگر امیدی به بهبود وضعیت نداریم.

این منبع کارگری در خصوص پیگیری مطالبات کارگران معدن البرز شرقی گفت: در صورتی که کارفرما نسبت به پرداخت حقوق کارگران هرچه سریع‌تر اقدام نکند، این اعتصابات ادامه پیدا خواهد کرد.

یکی از نمایندگان کارگران این معدن عامل بروز مشکلات در این واحد تولیدی را واگذاری آن به شرکت ذوب آهن اصفهان عنوان کرد و گفت: از ۶ ماه پیش که این شرکت زیر نظر فولاد اصفهان رفته هیچ گونه مساعدتی نسبت به رسیدگی به وضعیت کارگران نداشته و کارگران در تامین معیشت‌شان با مشکل مواجه شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز